rozhodne vnitřně přijmout daná pravidla a normy, zákazy mají jen důsledek poslušnosti. Mocenské postupy mají mnohem menší sílu než neútočně pronesená informace. Pavel Kopřiva a spol. rozdělují tyto informace do několika kategorií informace o současné situaci Aničko, dnes je potřeba si vzít bundu. Venku mrzne, informace o tom, co pomáhá v určité situaci Když někomu ublížíme a chceme se s ním usmířit, Voděrádkách montessori školkách pomůže omluva, informace o důsledcích Je dobré otřít boty o rohožku. Když je máme špinavé, mohou nám ušpinit celou chodbu, informace o Voděrádky postupech Nejdříve se třída zametá smetákem, pak až mokrou hadrou zdůvodnění. Způsob komunikace je důležitým prostředkem pro výchovu, Radošovice pokud se tedy dospělí pokusí jakékoliv sdělení přeměnit v pozitivní, důsledkem bude efektivní působení na dítě př. namísto Lhát se nesmí zvolí Máme mluvit pravdu. Respektující výchova by se však neměla zaměňovat s liberální. Je důležité, aby i dospělý vnímal své hranice a uměl vyjádřit vůči dítěti své vlastní potřeby a očekávání, např. Potřebuji, aby, Očekávám, že, Pomohlo by mi, kdyby montessori školky Voděrádky Opět je dobré využít pozitivní způsob, tedy sdělovat, co chceme, nikoliv co nechceme. Dalším faktorem je volba. Možnost výběru zvyšuje u dítěte vnitřní motivaci. Je tedy dobré nabídnout dvě konkrétní možnosti, které musí být přijatelné pro obě strany. Nesmí to být způsob manipulace, aby druhý dosáhl toho, co požadujeme. Dítě se tímto učí rozhodovat, přemýšlet o výhodách a nevýhodách své volby a
jejich důsledcích. Kopřiva a spol., Pro zachování soudržnosti skupiny je nutné starat se o tři základní oblasti plnění úkolů, Herink uspokojování potřeb jednotlivců, dobré fungování celé skupiny. To stejné platí i v rodině či různých vzdělávacích a výchovných