znázorňuje, a tím prudce rozvíjejí svou pasivní a aktivní slovní zásobu. Starší děti volí zejména nejrůznější encyklopedie, které jejich znalosti, představy, slovník, apod. dále prohlubují. Některé děti, zejména ty v posledním roce před základní školou, rády hrají různé edukační hry na počítači, kdy počítají, vybarvují, stavějí puzzle, poslouchají písničky, říkanky, hledají různé předměty, Jiřího z Poděbrad montessori školce třídí různé věci podle velikosti, tvaru, atd., a tím rozvíjí své matematické představy, sluchovou a zrakovou percepci, paměť, myšlení, řeč, apod. U počítače mohou sedět vždy maximálně tři děti po dobu min. Zvolit si mohou i nějakou hru, mladší děti si nejraději hrají Jiřího z Poděbrad s různými stavebnicemi, kostkami, apod., kdy pro své panenky, autíčka, plyšáky a další hračky stavějí garáže, silnice, domečky, města, apod. Naopak starší děti si nejčastěji hrají s maňásky, s loutkami, divadélkem, s kostýmy a užívají si, když se mohou alespoň na chvíli stát jejich oblíbeným pohádkovým hrdinou, zvířetem, maminkou, tatínkem, prodavačkou, lékařem, apod. a do dané role se vžít. Do Rajská zahrada těchto aktivit pedagog vstupuje jen tehdy, pokud si to děti samy přejí, nebo pokud dojde při hře k nějakému konfliktu, pokud však probíhá hra v klidu bez hádek a šarvátek, je spíše jen pozorovatel, kdy si může povšimnout různých specifik z hlediska utváření jejich vzájemné montessori školky Jiřího z Poděbrad komunikace, vztahů a interakcí, které může dále rozvíjet požadovaným způsobem v rámci řízených činností. Jednou ze zásadních a zcela
neopomenutelných aktivit z hlediska této problematiky je řízená práce na elipse, kdy po svačince pedagog zapne vhodnou relaxační hudbu, která zážitek z dané činnosti více umocní a pro děti je to signál, že začíná jejich společná chvilka. V klidu a potichu si tedy každý jazykovou školu Praha 3 Jiřího z Poděbrad