manipulaci, vnímání detailů a celistvé chápání světa. Poznávání světa praktickou činností, přemýšlením či meditací převládá v období mezi dvanáctým a osmnáctým rokem, tedy ve fázi třetí. Pro dítě je důležité, aby nabídka a podněty odpovídaly stupni jeho montessori školkami Prahou 8 vývoje. Z vlastní aktivity se posléze věnuje činnosti, která odpovídá jeho potřebám. Činnosti, které dítě provádí na podnět senzitivních period, ho posilují, dávají mu zažít pocit úspěchu a přinášejí sebevědomí. Zelinková, str. Cílem výchovy Montessori montessori školky Praha 8 pedagogiky není dosahování krátkodobých cílů. Vzdělání je zde úzce spojeno se sociálním životem dětí. Cílem je tedy osvojení takových kvalit, které člověku pomohou v jeho životní cestě, skrze sebezdokonalování dítěte prací. Zelinková, str. Polarizace pozornosti Pojem polarizace pozornosti se stal klíčovým fenoménem pedagogické teorie M. Montessori. Tento pojem zahrnuje vysokou míru koncentrace všech duševních sil, které vedou k hlubokému ponoření se do nějaké činnosti. Ze lze takovou míru koncentrace pozorovat i u předškolních dětí, Vychovatelna zjistila Montessori v Domě dětí ve čtvrti San Lorenzo v Římě. Tento jev vysvětlila Montessori na pozorování dítěte, které si hrálo s Bulovka dřevěnými válečky. Tyto začalo nejdříve vysunovat následně zasunovat do otvorů dřevěného bloku. Činnost opakovalo i přes rušivé vnější vlivy celkem krát. Když došlo k nasycení vnitřní potřeby po činnosti, dítě se s velkým uspokojením rozhlédlo kolem sebe,
hluboké soustředění skončilo. Šebestová, Švarcová, str. Polarizace pozornosti se objevuje náhle v návaznosti na předměty, které dítě Ládví oslovují. Dítě se odpoutá od okolí a celou svou bytostí zaměří své síly na jeden předmět, jednu činnost. Zelinková, str. Podmínky pro montessori školce Praze 8 uskutečnění polarizace pozornosti Podmínkou k soustředěné práci je mimo jiné duševně zdravé dítě, tzv. normalizované dítě, které se Vltavská může vyvíjet v souladu se svými existenčními potřebami. Jedná se o psychicky zdravé dítě, které bylo dospělými dobře chápáno a mohlo se harmonicky rozvíjet přiměřeně svým rozvojovým možnostem. U normalizovaného dítěte je možno pozorovat stabilní pracovní a sociální chování, samostatnost, vytrvalost, schopnost koncentrace a sebekontrolu. Dítě, které nazýváme normálním, je organicky spojeno s prapočátky Praze 8 montessori školkách svého vlastního života, a jeho celé bytí, které se nachází ve stádiu vývoje, je harmonizováno vnitřní rovnováhou. Rýdl, str. Pokud bylo dítě dospělými omezováno ve svých životních projevech, pak došlo v jeho chování k odchylkám a ke vzniku anormálního chování. Za služby účetních v Praze 8