základy současného vědění, podpora klíčových dovedností, prohloubení znalostí a rozvoj osobnosti Marie Montessori měla na přijímání dětí do Montessori zařízení jasný názor V konečném důsledku to vede k cíli otevřenosti Montessori zařízení pro všechny děti bez rozdílu nadání a schopností, postižení, sociálního nebo národnostního etnického původu, chudých nebo bohatých, a sice bez rivality a selekce Rýdl, s. Díky respondentům jsem si však bohužel mohla potvrdit, že finanční stránka rodičů dítěte roli hrají. Tento důvod byl dvakrát uveden jako jediné negativum zařízení Montessori. Dává to najevo paní učitelka Klára slovy Nevýhody nevidím žádné. Spíše mě Ládví velmi mrzí, že zatím nejsou Montessori školky příliš podporované státem, tudíž si toto prostředí nemůže z finančních důvodů dovolit Vychovatelna každý. Podobné stanovisko má paní učitelka Hanka Jedinou nevýhodou Montessori školek je snad jen to, že drtivá většina z nich je soukromých a tak mohou být pro někoho méně dostupné. Když jsem se v dotazníku zajímala o klady a zápory Montessori školek, nesetkala jsem se s žádným záporem až na výše zmiňované finanční stanovisko. Mne samotnou překvapilo, že žádná z učitelek nezmiňuje jako menší montessori školky Dolní Chabry negativum příliš realistický svět bez fantazie. Karel Rýdl totiž popisuje slova Marie Montessori Montessori navrhla, že do věku let by děti montessori školkám Dolní Chabry měly žít v co možná nejreálnějším prostředí, strávit vícce času učením se vykonávat jednoduché práce v domácnosti, jíst
skutečným příborem, vzájemně působit s lidmi a zvířaty a méně si hrát s hračkami a sledovat televizi. Po pátém roku života by potom Bulovka mohly podle Montessori děti vmísit do jejich života trošku fantazie, neboť již umí oddělit fakta od fikce. Paní učitelka Zuzana tuto problematiku zařadila jako pozitivum školek Montessori Výhodou je pravdivé a reálné, opravdové prostředí. Tato otázka je pro mne zajímavá