přístup Sebereflexe Korespondenti, jež vyplnili dotazník k této práci, vnímají připravené prostředí jako jejich hlavní náplň práce. Dítě se díky tomu může naplno rozvíjet a má chuť se učit novým věcem. Ke svobodě přistupují z více pohledů. Považují ji za velmi důležitou pro to, aby se dítě mohlo samostatně rozvíjet, avšak dávají najevo, že i svoboda má své hranice, a to v respektu ostatních. montessori školky Ďáblice Možnost volby má dítě v pro něj pozitivních činnostech. Naopak při špatné volbě je mu vysvětleno, že co dělá, není správné. K tomuto jsou také určena vnitřní pravidla, kterými by se měly děti řídit. Polarizace se neukázala podle výzkumného šetření jako mýtus. Je Ďáblicích montessori školkách viditelná u většiny pedagogů v běžném dni ve školce. Dítě polarizuje svoji pozornost, pokud má správný materiál a dostatek klidu a Ládví času. I ten však není neomezený. Dítě by mělo tolerovat dobu, kdy se chodí na procházku či na oběd, avšak opět má často možnost volby, záleží na konkrétním zařízení. Podle učitelů Montessori z dětí vyrůstají sebevědomí a komunikativní jedinci, kteří se umí zodpovědně chovat. Tyto jejich přednosti vychází právě ze specifik Montessori. Svobodná výchova utváří člověka, který zná sám sebe a dokáže zhodnotit situaci. Dítě by podle učitelů mělo být vnímavé a rozvíjí se více než v běžné školce. Druhá kategorie Montessori v očích pedagoga Učitelé se rozhodovali pro zařízení Montessori na základě těchto předpokladů Dítě středem pozornosti Pocit uspokojení Praha 18
Radost ze sebe sama Důvěra v metodu Pocity z vyučování v Montessori školkách mých respondentů jsou nadmíru pozitivní. Práce jim přináší pocit uspokojení a naplnění. Mohou se realizovat, učit novým věcem, mají chuť poznávat a rozvíjet dítě a v neposlední řadě hlídají dítě Praha 8 Ďáblice