kreativní práce, která mě baví. Právě paní Hanka se ve školce snaží dostat do role průvodce. Hlavní náplní mé práce je především pozorovat děti a být jim dobrým průvodcem, starat se o připravené prostředí, snažit se jít dětem příkladem. Podle paní učitelky Aleny je náplní učitele Připravovat sebe, prostředí, pozorovat dítě a přistupovat k němu s respektem, nabízet aktivity, zajistit smysluplnou činnosti dítěte. Ráda bych ještě zmínila slova paní učitelky Lucie Cítit se jako pomocník, průvodce na cestě vzděláváním dítěte. Hlavní práce je připravit dítěti vhodné prostředí pro rozvoj, zajistit klid na soustředěnou práci, zpětná vazba. Klady a zápory pedagogiky Montessori Každá metoda má svoje klady a zápory. Je pravdou, že metoda Marie Montessori je pro mnoho lidí představou idealistickou. Ládví Na druhou stranu každým rokem přibývá Montessori zařízení a stále více lidí je vnímá jako skvělou šanci pro rozvíjení svého montessori školky Čimice dítěte. Zajímalo mne, jak to vnímá pedagog z Montessori školky. Ve školce Montessori můžeme vidět věkovou různorodost, což se v odborné Vychovatelna literatuře ukazuje jako pozitivní faktor. Věková heterogenita je důležitým principem didaktiky Montessori, s jehož pomocí se děti mnohem rychleji a přirozeněji učí od sebe navzájem a ve vzájemné spolupráci. Rýdl, s. V dotaznících mne zajímal názor učitelů Montessori. montessori školkám Čimicím Pravdou je, že se všichni vyjádřili k věkové různosti kladně. Paní učitelka Zuzana se nechala slyšet Různost věkových skupin je přínos
a obohacuje to všechny ostatní dle mého názoru vzájemně. Paní Lucie názor paní Zuzany nevyvrací Různost věkových skupin je velkým