důležitější než verbální, jelikož ukazuje to, jací opravdu jsme. Vybíral, Schopnosti komunikace každého člověka jsou ovlivněny jak montessori školky Vychovatelna jeho kvalitou individuálního života, tak i vnějším prostředím civilizačními změnami, historickými událostmi disponuje určitou montessori školky Vychovatelna komunikační kompetencí. Pedagogický slovník definuje tento pojem jako soubor jazykových znalostí a dovedností umožňujících mluvčímu realizovat různé komunikační potřeby. Nejedná se však jen o znalost všech komunikačních kódů, vliv na kvalitu komunikace má i vnitřní rovnováha a sebevědomí člověka. Přirozeností člověka je komunikovat se svým okolím, řeč vyjadřuje jeho emoce, postoje, stylizuje jeho Vychovatelna nitro. Komunikace je pro něj procesem sdělování, stejně tak i sdílením. Sdělováním chápeme aktivní výměny informací mezi aktéry je podmíněno cílem akce, zahrnující sdělení, jejím obsahem, jazykem a formou. Rieger, Vyhnálková, s. Sdílení vyjadřuje, jak je sdělení Bulovka prožíváno, jaké emoční zaujetí a intenzitu emocí sdělení vzbuzuje. Týká se všech zúčastněných je podmíněno vzájemným vztahem aktérů a účastníků sdělování. Sdílení může probíhat i tehdy, když se sdělovatelem nesouhlasíme. Rieger, Vyhnálková, s. Hlavním smyslem komunikace je její samotná realizace, jejíž hlavní funkcí je někoho informovat, instruovat, přesvědčit či pobavit. Vybíral, Pedagogická komunikace Předmětem této práce je dorozumívání mezi učitelem a dítětem, jedná se tedy o pedagogickou komunikaci. Podle
pedagogického slovníku má výchovně vzdělávací cíle, mívá určitý obsah, pravidla a sociální role. Podstatné je, že se nejedná o Vychovatelny montessori školek pouhé předávání informací, komunikace mezi učitelem a dítětem má daleko hlubší význam vytváří vztahy mezi učitelem a dítětem, umožňuje optimalizovat sociálně psychologické procesy v kolektivu, formuje osobnost dětí, má velký vliv na jejich emocionální rozvoj aj. Pedagogickou komunikací se chápe vzájemná výměna informací mezi účastníky výchovně vzdělávacího procesu, která slouží výchovně Ládví vzdělávacím cílům. Mareš, Křivohlavý, s. Dítě Lidský jedinec v životní fázi od narození do období adolescence. Průcha, Walterová, vychovatelnskými pražskými cvičení pro děti