člověkem člověka, který se připojil k evoluci a ke tvoření. Nový prvek ducha byl dodán stvořením člověka. Montessori s. Tím seskupí vesmírný úkol a je jednou z působících sil stvoření, jež vykonává svou činnost na přírodě. Montessori Tříleté dítě Komunikace montessori školky Palmovka Dítě je už v tomto období schopno poslouchat vyprávění druhých. Nevnímá však vyprávění pasivně, komentuje jej a hodnotí, dokáže rozhovor rozvíjet dál, ptá se. Ale i dítě se stává vypravěčem, rádo vykládá, co kde vidělo a zažilo, co dělají a vlastní ostatní. Allen, Marotz, Dítě je již od let schopno jasně vyjádřit své názory a pocity. Typický je v jeho komunikaci egocentrismus, kdy se staví do Palmovce montessori školek středu dění a je přesvědčeno o tom, že posluchač cítí a ví stejně jako on. Až po čtvrtém roce dovede přizpůsobovat komunikaci svému posluchači. Vágnerová, Rádo si hraje realisticky, pomocí hraček vytváří různé příběhy, například se stará o panenku jako o živé dítě, krmí ji, přikrývá apod. Jeho slovní zásoba se rozšiřuje, aktivně používá tři sta až tisíc slov. Začíná rozeznávat slova Palmovka podobně znějící pes bez, sáček ptáček, rozlišovat množné číslo od jednotného, odpovídat na otázky, používat dlouhá souvětí atd. Allen, Marotz, Osobnostně sociální vývoj Dítě předškolního věku si postupně osvojuje i své společenské normy postupné tykání. Tříleté dítě je přátelské, vstřícné, veselé, soucitné a často se snaží zavděčit druhým. V tomto období bývá velmi silný Pražačka
egocentrismus, i přesto začíná postupně poznávat princip střídání např. střídání na houpačce, dělení se o něco. Není pro něj ještě přirozená skupinová hra, často si hraje samo paralelně s ostatními. Je velmi citlivé na svůj majetek, brání jej nebo naopak bere montessori školkami Palmovku ostatním. Důležitá je pro něj jeho fantazie, kdy si z hraček vytváří jiné věci například dřevěná kostička představuje auto, zajímá Invalidovna ho vyprávění mnohdy si i vezme knihu a hraje si na to, že čte, mumlá si pro sebe. Allen, Marotz, Čtyřleté dítě Komunikace Vývoj řeči a jazyka má velmi vzestupnou tendenci, čtyřleté dítě používá již předložky, přivlastňovací tvary zájmen a jmen. Zapojuje veškerou svou slovní zásobu, tudíž už umí vytvářet složitá souvětí. Bývá velmi upovídané, dokáže srozumitelně hovořit i o tom, co zrovna v tu chvíli nevidí, neprožívá. Začíná vnímat i minulost, přítomnost a budoucnost, s tím poznává i nové tvary sloves. Uvědomuje si ale i montessori školce Palmovky svou existenci, umí říct, jak se jmenuje i příjmením, do jaké rodiny patří, vyjmenovat všechny sourozence a kamarády, zhodnotit, jak se Českomoravská zachovat a co dělat v situaci, když je mu zima, má hlad apod. Allen, Marotz, Osobnostně sociální vývoj Děti bývají v tomto období velmi živé, plné energie. Začínají objevovat hranice druhých lidí, zkouší, kam až mohou jít, kde je hranice lidské trpělivosti. Svou energii plavání s kojenci Prahou 8 Palmovkou