z části financovány také veřejnými zdroji. Z hlediska pedagogických a didaktických aspektů uplatňují alternativní školy nové, nestandardní, reformní, experimentální formy, obsahy, metody vzdělávání a jiné didaktické přístupy na rozdíl od běžných standardních montessori školka Prahou 1 pedagogických a didaktických koncepcí. Alternativní školy se rozvinuly ve světě jako pestrá varieta specifických druhů a forem Staroměstská vzdělávacích zařízení. Průcha, str. Teorie Marie Montessori a dalších významných pedagogických myslitelů, kterými byli např. J. Dewey, R. Steiner, H. Parkhurstová, se řadí mezi reformní pedagogiku. Ta se rozvíjela od počátku století především ve a letech. V České republice byly do roku vzhledem k politické situaci oficiálně odmítány a kritizovány jakékoliv reformní myšlenky. V současnosti u nás existuje řada alternativních škol Waldorf, Montessori, Zdravá škola, Dalton a další a dostupná je také příslušná literatura. K příčinám, které vedly ke vzniku alternativních škol, patří především kritika tradičního a konzervativního přístupu ve vzdělávání Malostranská a tendence tento stav změnit. Průcha, str. K základním rysům alternativních škol patří Průcha, str. Pedocentrismus výchova se zaměřuje na montessori školky Praha 1 osobu dítěte a výchovné činnosti jsou vykonávány v souladu s jeho individualitou Škola je aktivní kreativní umělecká činnost a tělesný rozvoj spolu s různými vyučovacími formami rozhovor, skupinová i individuální práce jsou nepostradatelnou součástí výchovného procesu
Komplexní výchova škola usiluje o rozvoj intelektuální složky rozvoje stejně jako emočního a sociálního rozvoje jedince Škola jako živé společenství škola spolupracuje při tvorbě forem a postupů výchovy a vzdělávání s žáky, rodiči i učiteli Škola je chápána podle Národní třída principu Par la vie pour la vie neboli z života pro život cílem školního vzdělávání je zapojit žáky do světa práce a usilovat o Můstek rozšíření edukačního prostředí nad rámec školní třídy Průcha, str. TYPOLOGIE ALTERNATIVNÍCH SKOL ALTERNATIVNÍ SKOLY nestátní i státní nebo soukromé Klasické reformní školy Církevní Konfesní školy alternativní školy Montessoriovská Moderní Průcha, str. Život a dílo Marie Montessori Maria Montessori, přední reformátorka pedagogického myšlení první poloviny století, se narodila srpna v Chiaravelle, v Itálii. Již od narození byla Maria ovlivňována svou neobyčejně vzdělanou matkou Renilde, jež byla oddána ideálům patriotismu, osvobození montessori školkách Prahy 1 a sjednocení Itálie. Hluboké sociální cítění, které se u Marie vyvinulo, ovlivnilo její pozdější činnost. Po studiu na střední přírodovědecko technické škole v Římě, vystudovala Maria lékařskou fakultu a v roce byla promována jako první žena v Itálii doktorkou