Šebestová, Švarcová, str. Materiál a pomůcky Přírodní materiál květiny Předměty denní potřeby vysavač, nádobí, zrcadlo c Cvičení Národní třída zaměřená na jednání s lidmi U těchto cvičení se nepoužívají žádné speciální Montessori pomůcky, jedná se o nácvik situací a to herní formou. Slouží k lepší adaptaci dítěte v kolektivu a bezkonfliktnímu soužití s druhými lidmi. Učí se jak pozdravit, poprosit, omluvit se, poblahopřát, naslouchat druhým a mít úctu ke starším lidem. Jsou zde zahrnuty i relaxační chvilky ticha. Šebestová, Švarcová, Muzeum str. Jednotlivá cvičení pro praktický život, zahrnující práci s pomůckami a materiálem, vždy nejprve předvede učitel a až posléze tuto Nové Město montessori školkami činnost může dítě zopakovat. Dítě může při předvádění učiteli asistovat, sedí po levé straně učitele, usnadňuje to manipulaci s předměty, které mu učitel podává a předvádí. Převážná část cvičení praktického života jsou klasickými metodami, které navrhla montessori školky Nové Město sama zakladatelka M. Montessori. Je li v současnosti prováděna podle jejích přesných pokynů, může se jevit jako strohá a zkostnatělá. Šebestová, Švarcová, str. Smyslový materiál Pomůcky pro smyslový rozvoj vedou k prohlubování smyslového vnímání a podporují intelektuální růst dítěte. Skrze smyslové orgány, které se aktivně podílí na vnímání, dítě již od narození vnímá a registruje mnoho podnětů na základě kontaktu se svým prostředím. Zároveň dochází k formování intelektu dítěte. Cílem smyslového materiálu je,
aby si dítě v získaných nevědomých podnětech utvořilo řád, uspořádalo je, dokázalo je rozlišit, roztřídit. Nejsou to fyziologické I.P.Pavlova procesy, které chce Montessori vycvičit, nýbrž psychologické momenty vnímání, procesy kognitivní, poznávání, uspořádávání vnímaných Můstek dojmů a porozumění jim. Rýdl, str. Smyslový materiál by měl být dítěti k dispozici v období tří až šesti let. Senzorické pomůcky a montessori školky Nové Město smyslová cvičení, které M. Montessori sestavila na základě studia francouzského lékaře E. Séguina a Jeana Itarda, sehrávají významnou úlohu také při odhalování funkčních smyslových vad dysfunkcí, např. hluchota, krátkozrakost a to v době, kdy je ještě možné tyto vady odstranit. Smyslový materiál by měl být lákavý, měl by dítě zaujmout barvou, zvukem, leskem, Materiál slouží k procvičování novoměstská pražská instalatérů