Je připravené tak, aby se v něm mohly volně pohybovat a být ve styku s vybavením bez pocitu strachu z poranění či frustrace z nemožnosti manipulovat s instrumenty určenými pro dospělé. Rýdl, str. Prostor, který vytváří připravené prostředí, umožňuje formou nápodoby seznamovat děti s tím, jak zacházet s ostatními lidmi, předměty, se sebou samým. Takovýto prostor má však i své hranice určené potřebami jiných lidí a důstojností věcí. Rýdl, str. Rýdl, str. Úkolem pedagoga je tedy vytvořit takové prostředí, jež odpovídá senzitivním montessori školek Praze 10 fázím ve vývoji dítěte a je dostatečně podnětné a povzbuzuje ho k aktivitě. Připravené prostředí by mělo podněcovat princip Praha 15 samostatnosti a svobody, princip polarizace pozornosti s ohledem na senzitivní fáze vývoje. Zelinková, str. M. Montessori při své výzkumné činnosti posuzovala prostředí ze dvou hledisek Zelinková, str. Respektování didaktických principů Organizace školy jako místa přátelství montessori školkách Prahou 10 a spolupráce dětí Didaktické principy Respektování vývojových period Úkolem vychovatele je připravit prostředí respektující senzitivní fáze ve vývoji dítěte. Zelinková, str. Progresivita zájmů Předměty, které dítě obklopují, by měly podněcovat stále vyšší úroveň zájmů. Tzn., že prostředí by mělo v určitých mezích předbíhat vývoj dítěte. Cílem je podporovat proces učení a vést dítě kupředu. Jižní Město Zelinková, str. Tvoření jednoduchých struktur Méně je někdy více. Příliš mnoho podnětů působí na dítě rušivě a ztěžuje orientaci.
Prostředí by tedy nemělo svým uspořádáním působit chaoticky. Dítěti je přirozenější v jistém směru primitivní a nedokonalé montessori školky Praha 10 prostředí. Nepotřebují luxusní prostředí, jež dává najevo hodnotu peněz. Vyžadují prostor na hraní a vhodně zvolené hračky a předměty rozvíjející smysly, ruku a ducha. Jednoduché struktury je zapotřebí dodržovat také při přípravě úkolů. Dítě by mělo být klasická masáž v Praze 10