většinou probíhá ukázka beze slov, v tichosti. To je především z toho důvodu, aby se dítě soustředilo čistě jen na ukázku činnost rukou. Neboť dle Marie Montessori děti kolem třetího roku života ještě nezvládnou vnímat současně slova a ukázku. Mluví se jen tehdy, kdy je potřeba zdůraznit nějakou situaci. Například Pozor, ostré. Učitel provádí ukázku pomalu a přesně. Postupuje zleva doprava. Dítě montessori školku Hloubětína sleduje ukázku po levé straně učitele, a to v případě, že je učitel pravák. V opačném případě je to naopak. Teprve po dokončení ukázky činnosti a jejím úklidu může být aktivita nabídnuta dítěti. Záleží pouze na něm, zda ho zaujala natolik, aby si práci vyzkoušel sám. Dítě se učí nápodobou. Proto by mělo nejdříve vidět průběh činnosti, kterou si má osvojit. Zelinková, str. Uložení pomůcek z montessori školky Hloubětín praktického života má také svůj řád. Jsou uloženy v otevřených policích, kde jsou řazeny zleva doprava a současně od nejlehčího po Lehovec nejtěžší. Každá pomůcka má své přesné místo a vždy je uložena na tácku. Z toho si děti pomůcku vyskládají na stůl, pokud si ji vyberou pro svou činnost. Police s mokrými aktivitami je dobré mít blízko podlahy, kterou lze snadno setřít. Aktivity praktického života Praha 14 rozdělujeme do několika skupin Internationales Montessori Kinderhaus. online. c cit. Dostupné z Základní cvičení pro koordinaci pohybů a suché aktivity b mokré aktivity Cvičení sebeobsluhy a péče o sebe b péče o okolí Cvičení sociálního jednání Chůze po linii Cvičení
ticha Základní cvičení pro koordinaci pohybů suché aktivity Suché aktivity jsou počátečními aktivitami, se kterými se dítě v mateřské škole setká. Pro suché aktivity jsou potřeba zejména nádoby, misky, hrníčky, skleničky, síta, nálevky apod. Jedná se o věci z běžného Hloubětíně montessori školkám života. Pomůcky pro menší děti by měly být spíše nerozbitné plast, dřevo, až postupně s vyšší obtížností se přechází k Kolbenova pomůckám křehkým sklo, keramika. Také učitel při přípravě aktivit přihlíží k tomu, zda jsou nádoby větší či menší, zda jsou s uchem či bez ucha, zda jsou s nálevkou nebo bez nálevky, zda jsou těžké či lehké. Je potřeba vybrat takové pomůcky, které nejlépe školka soukromá u Prahy 10 Hloubětína