pokus, který byl proveden v mateřské škole. Skupince dětí bylo nabídnuto, že pokud nakreslí obrázky s použitím konkrétních fixů, pak dostanou diplom. Již dva týdny po získání odměny měly tyto děti o fixy daleko menší zájem než ty děti, kterým nic slíbeno nebylo. montessori školky Křeslice Slibování odměny snižuje význam činnosti, která má být vykonána učení, úklid, hygiena, slušné chování apod Děti by je měly Praha 22 vykonávat z vlastní vůle a zájmu. Podobně je to s učením ve škole, kde stále převládá systém známkování, který je v podstatě odměnami. Přirozená touha po poznání a učení zde vytrácí svůj význam. Během školní docházky mají učitelé hodnocení jako mocenský prostředek. To potlačuje vývoj sebehodnocení, které je pro rozvoj osobnosti velice důležité. Dítě by mělo umět objektivně zhodnotit svůj výkon či chování a vyvodit z toho závěry. Sebehodnocení budí v člověku spokojenost a hrdost po dobře odvedené práci. Formuje se tím Kateřinky návyk poctivé práce. Pro děti je mnohem cennější, když zařídíme věci tak, aby se mohly cítit úspěšné a pochválily se samy, než Křeslice montessori školkami když jim pochvalu udělíme my Kopřiva, Nováčková, Nevolová, Kopřivová, str. Důležité je všimnout si a popsat, že proběhla nějaká činnost. Pokud si dítě napíše úkol, může to rodič okomentovat tak, že má dítě hotovo a tím pádem má čas na jiné aktivity. Kopřiva, Nováčková, Nevolová, Kopřivová, str. Tato kapitola o odměnách a trestech ukazuje, že v Montessori pedagogice se tyto dva pojmy neobjevují a
nepoužívají. V Montessori je vztah mezi dítětem a dospělým založený na rovnocenném partnerské přístupu. V opačném případě by si dítě do života odnášelo mocenský přístup, který by se následovně mohl projevit v manželství, ve výchově, v práci atd. Odměny a tresty masážní nejblíže Prahy 10 Křeslic