Jestliže začneme dítě časově či jiným způsobem omezovat v činnostech, ztratí tím své nadšení a vnitřní motivaci pro rozvoj svých Lehovec vnitřních potřeb. Vychovatel by měl dítě nechat samostatně dojít k cíli, je jen zprostředkovatelem při jeho objevování světa. Rýdl, Praha 14 Dobře připravené prostředí by mělo směřovat krok kupředu před vývojem, připravit tedy takové činnosti, aby dítě motivovaly ke stále vyšší úrovni zájmů. Zelinková, K připravenému prostředí nepatří jen uspořádání místnosti a vhodně vybraný materiál, ale i lidé v okolí dítěte, jejich komunikace s nimi. Onkenová, Vývojové stupně a výchova Maria Montessori díky svému dlouholetému pozorování zjistila, že ve vývoji každého dítěte existují určitá senzitivní období, při kterých dosahuje zvláštní citlivostí pro určité poznání, montessori školku Lehovci příkladem je učení se cizí řeči. Děti v raných fázích života mají specifickou senzibilitu pro osvojení si jakékoliv řeči. Oproti tomu dítě, které je již starší, například desetileté, už se musí cizí jazyk naučit metodickým vedením. Rýdl, Mysl dítěte dokáže Lehovce montessori školce absorbovat vědomosti. Říkáme absorbovat, abychom zdůraznili, že jde o samovolný, vůlí neovlivňovaný proces.Montessori, s. Maria Montessori rozdělila vývoj dítěte do tří období let, let a let. Každé období má ve vývoji člověka svou charakteristickou fázi. První období je významné pro budování základů osobnosti a inteligence člověka. Ve druhém období si dítě vytváří své morální vědomí, ale i v
posuzování druhých. To vede později i k vědomí sociálnímu. Od konkrétního vnímání věcí již přechází k abstraktnímu myšlení. Poznává skutečnost do hloubky, samo vyhledává odpovědi na své otázky, ať už v knihách či manipulací s předměty, tak i formou dialogu s Klíčov dospělým. Třetí období je charakteristické touhou po samostatnosti, nezávislosti. Dospívající je velmi citlivý pro svou vlastní Kolbenova důstojnost, sebehodnocení. Zelinková, Bakalářská práce se týká pouze první periody. V období předškolního věku jsou určité fáze montessori školky Lehovec senzibility dítěte, kdy přirozeně absorbuje určitou dovednost. Dochází tak k maximální koncentraci, tyto fáze nemusí nutně probíhat ojediněle, mohou se překrývat. Maria Montessori vytvořila dobře připravené prostředí s celou škálou materiálu pro uspokojení montessori školky Lehovec jednotlivých období dítěte. Zjistila, že je šest specifických fází, které následují po sobě. Citlivost na pořadí hned od narození potřebuje dítě pravidelný režim, aby si pak mohlo vybudovat i svůj řád vnitřní. Je pro něj tedy podstatné, aby se dění kolem něj hlídám dětech Prahou 9 Lehovcem