vedeno k samostatnému projevu a dostává prostor pro svobodné vyjádření. Klade se také důraz na věkové odlišnosti a tudíž je využíván individuální přístup ke každé jednotlivé osobnosti dítěte. Panuje zde demokratičtější a více lidský vztah mezi dítětem a dospělým. Důležitá je zde také spolupráce s rodinou. Každé dítě pozná rozdíl mezi hrou a povinností. Je proto potřeba nechat ho jednat také volně, spontánně a ne ho jen přímo a přesně vést. Tento přístup zajišťuje rovnováhu mezi svobodným rozvojem osobnosti a nutnou mírou Praha 14 omezování. Opravilová, s. Povinností mateřské školy je připravovat dítě na různé životní situace. V současnosti je mateřská škola montessori školkou Prahy 14 nezbytnou součástí vzdělávání, která vyplňuje smysl předškolního období. Prostředky klasické předškolní výchovy Hry Typickou činností pro dítě předškolního věku je hra. Prostřednictvím hry dítě poznává svět i samo sebe. Hra představuje samostatnou činnost dětí a je rozlišena dle jednotlivých etap předškolního vývoje. V tomto období se hra může podobat zejména činnostem dospělých vaření, uklízení atd Děti se je snaží napodobovat a využívají k tomu různých prostředků, které jim nahrazují ty skutečné. Vedle uspokojení a montessori školkám Prahou 14 potěšení hra vede k dosažení cíle. Takový cíl je obsažen už v činnosti samotné, v úsilí dítěte a v poznatcích, které dítě hrou získá. Jde především o průběh hry, ne výsledek. Hra se prolíná jak do prostředků, tak do forem předškolní výchovy. Může zde najít Lehovec
mnoho podobného, proto bychom mohli prostředky a formy popisovat společně. Bartušková, s. Hry mohou mít různou podobu, ale vždy mají něco společného. Vyplňují volný čas a jsou zdrojem radosti a zábavy. Ke hře člověka nikdo nemusí nutit, ale přesto si hra získá zájem. Za Jahodnice hry považujeme například karty, Člověče, nezlob se, fotbal, hokej, stavebnice, panenky, kuličky a mnoho dalších, což svědčí o