země do Velké Británie. Jejím velkým podpůrcem byl i Gándí líbily se mu filosofické prvky této metody. Našel v tom způsob, jak vzdělat chudé děti v Indii. Když se v roce dostal k moci Hitler, spálil veškeré její spisy a zakázal Montessori školy. Na začátku druhé světové Klíčov války odletěla do Indie, kde bylo kolem obyvatelstva negramotných, zřídila zde proto školící kurz. Zde vznikla její kniha Moc slabých, která se zabývala vztahem mezi dítětem a dospělým. Usilovala nejen o práva žen, ale především dětí. V roce se vrátila do Evropy, během montessori školkách Klíčově její nepřítomnosti byla její práce zapomenuta, opět tedy začala šířit svou pedagogiku. Maria Montessori zemřela v roce v Nizozemsku, kde je i pochována. Od té doby je považována za ženu, která revolučním způsobem změnila vzdělávání dětí. Sophie Okonedo, Svoboda Dítě se nemůže přirozeně vyvíjet, jestliže není svobodné. Montessori pedagogika je založena na možnosti volby, dítě si svobodně zvolí co s jakou Kolbenova činností bude pracovat, čemu novému se chce naučit, kde místo, kde bude materiál zkoumat, kdy každé dítě je individuální a má své vlastní tempo, motivuje jej jeho polarita pozornosti, s kým dítě si samo zvolí, zda bude pracovat samostatně, smí ale také volně kontaktovat spolužáky za předpokladu, že nebude rušit ostatní. cz.php Dospělí však musí správně rozlišovat mezi svobodou a anarchií. Ačkoliv má dítě svobodu výběru, dodržuje určité hranice, které poznává v řádu prostoru kolem nich, v práci s materiálem, neboť každá pomůcka montessori školky Klíčov
má své dané místo a svou funkčnost. Dítě tedy respektuje tato pravidla a v okamžiku, kdy si zvolí činnost, je s tím spojeno její montessori školce Klíčovem dokončení. Děti akceptují hranice i v soužití s ostatními, musí se mezi sebou domlouvat, respektovat prostor ostatních, nerušit se navzájem, učit se čekat apod. Onkenová, V prostředí, kde se mohou děti volně a svobodně rozhodovat, vládne klid a disciplína, která však není určena někým dalším, nýbrž vychází z vnitřní rovnováhy dítěte, jeho spokojenosti a pocitu klidu, že je ve třídě přijato a nemusí tak žádnou další cestou bojovat o svou pozici. Ludwig a kol., Děti nepožadují odměny ani tresty, dostatečnou odměnou je jim to, že