malých dětí. Z hlediska psychického vývoje jsou dle M. Vágnerové nejvýznamnější sociokulturní faktory, které lze rozdělit do několika kategorií obecné sociokulturní vlivy, sociální vrstva, k níž jedinec patří a malá sociální skupina. Významnou institucí, ovlivňující dětskou osobnost i různé psychické funkce, je pak škola Vágnerová, s. Také dle P. Říčana jsou výchova a pedagogika důležitými faktory Litochleby vývoje osobnosti. Ještě v nedávné době se lidské učení pokládalo za pouhé osvojování vědomostí, dovedností a návyků. Bylo to zúžené chápání pojmu učení a jeho umělé odtržení od procesu formování osobnosti a výchovy. Při slově učení se v současné době Litochlebech montessori školkou běžným lidem nejčastěji vybavuje škola, učitelé a žáci, učebnice, zkoušení a vysvědčení a příprava pro povolání. V psychologii a montessori školku Litochleby příbuzných oborech však chápeme učení šířeji. Člověk se od raného dětství učí i mimo školu aktivitám od nejjednodušších až po ty komplexní uchopovat předměty, chodit, mluvit, dále např. hře na hudební nástroj, tanci, řízení motorových vozidel atd. Napodobuje druhé lidi jakožto příslušníky svého živočišného a sociokulturního druhu v jejich způsobu oblékání, vystupování, chování, v Praha 11 agresívních nebo naopak kooperativních způsobech styku s okolím Čáp, Tento autor zdůrazňuje poznatek již antické vědy o tom, že člověk je zvíře společenské žije nejen v přírodě, ale zároveň ve společnosti. Učení vede mladého jedince k dodržování společenských
podmínek a požadavků. Životní úloha lidského učení je v aktivním vyrovnávání se s životním, přírodním, a zejména společenským montessori školky Litochleby prostředím a v získávání vývojových předpokladů pro plnější, aktivnější a tvořivější život v tomto prostředí Čáp, Škola soukromých školek v Praze 4 Litochlebech