symbolická, kdy dítě hravým způsobem ukazuje na věci okolo sebe a pojmenovává je. Čtvrtým a posledním kritériem hry je motivace a význam Praha 12 hry. Rozlišujeme hry motivované vývojovými potřebami uchopování hraček malými dětmi, chození, běhání, hry uspokojující sociální potřeby mazlení, žertování, hry umožňující uspokojení různých potřeb dětí hry s panenkou, loutkami, kreslení a hry rekreační hra s míčem, houpání. Velká skupina her, vyznačující se zaměřením dítěte na umělecké výtvory, se označují jako hry estetické. Patří montessori školky Libuš mezi hry s kulturními výtvory a mohou být individuální i kolektivní. V rámci vyššího dělení spadají estetické hry mezi hry symbolické a Roztyly motivované vývojovými potřebami. Dělíme je do tří základních skupin Hry recepční Vnímání, chápání a afektivní hodnocení uměleckých výtvorů určených dětem. Patří zde poslouchání písniček, pohádek, říkanek, sledování divadelní hry. Hry reprodukční Děti se pokoušejí o reprodukci uměleckých výtvorů, např. říkadel, veršů, her se zpěvem. Hry tvořivé Děti se snaží o základní montessori školky Libuš ztvárnění výrazových prostředků. Vytváří vlastní popěvky, improvizují při hře s loutkami. Důležitou součástí jsou také průpravné hry a cvičení, která rozvíjejí osobnost a slouží k získávání dovedností pro další aktivity. Jednotlivé typy budou uvedeny tak, aby vždy bylo patrné, jakou psychomotorickou funkci ovlivňují. Tato cvičení jsou také důležitou součástí již výše zmíněné
dramatické výchovy. Následující dělení je čerpáno z knihy Bláhové Prvním podtypem jsou hry na seznámení, uvolnění a rozehřátí.