souvisí zvládnutí jevištní řeči a jevištního pohybu. Jeden z klíčových cílů dramatické výchovy je rozvíjení obrazotvornosti a montessori školky Chodov tvořivosti. Tyto schopnosti se týkají nejen umění, ale i vztahu k životu, k lidem a činnostem jakéhokoli druhu. Dále se rozvíjí schopnost kritického myšlení. Situace nastolené ve hře, okolnosti, sociální role a charaktery na nich se podílející představují problém, který má být řešen. Vyžadují myšlení, schopnost klást otázky, posuzovat různé varianty, jejich ověřování a volbu optimální varianty, která vede k řešení. Důležitou skupinou je také emocionální rozvoj. Patří zde zkušenost s různými emocemi, pochopení, že city jsou legitimní Praha 11 součástí vnitřního života člověka. Dramatická výchova vede k sebepoznání a sebekontrole. Posiluje zdravé sebevědomí, vede k uvědomění si svých omezení, vytváří osobní jistotu a odstraňuje pocity k sebepozorování. Každé dítě má možnost vyjádřit se v situaci, kdy je respektováno a přijímáno, a tím získat jistotu. Poslední významnou skupinou cílů představuje estetický rozvoj a kultura. Dramatická výchova uvádí děti a mladé lidi do divadelního umění poskytováním zkušenosti s elementy dramatu, které jsou jeho nezbytnou Litochleby součástí s konfliktem, s jednáním a hrou v roli, s dramatickou situací, dějem nebo dialogem. Sama považuji za nej důležitější tři cíle dramatické výchovy. Socializaci, kdy se děti přizpůsobují podmínkám společnosti, kooperaci, díky které se učí spolupracovat s ostatními, montessori školkami Chodova
ustupovat ve svých požadavcích a držet krok s většinou, a fantazii. Díky divadlu se děti dostanou do rolí, kdy musí zapojit svou představivost, rozvíjet myšlenky a vymýšlet nové nápady. To považuji v předškolním věku za důležité, aby měly možnost stát se v budoucnu kreativní osobností. Obsah dramatické výchovy K tomu, aby se děti správně socializovaly, učily se spolupracovat a rozvíjely fantazii, je třeba vymyslet, jakým způsobem toho docílit. To se provádí prostřednictvím obsahu dramatické výchovy. Jeden z nej Chodovec důležitějších zdrojů obsahu dramatické výchovy jsou vědy o člověku. Psychologie se zabývá všemi stránkami vnitřního života člověka, jeho chováním, popisuje strukturu osobnosti nebo psychické funkce. Zabývá se i některými specifickými situacemi, jako je tvořivost Roztyly a hra. Dalším zdrojem obsahu dramatických činností podle Machkové je kulturní a sociální antropologie. Věda, která se zabývá výzkumem montessori školkách Chodovem člověka a kultury, tedy studiem mravů a obyčejů, a tím také základních modelů mezilidských vztahů a lidského chování. S tím souvisí, Chodov montessori školce pro dramatickou výchovu významné, subdisciplíny. Etnografie, zabývající se sběrem, popisem, klasifikací a analýzou určité kultury a