pohybové dovednosti, tvořivost a obrazotvornost. Sociální rozvoj dítěte tvoří schopnost verbální i neverbální komunikace. Důležitou součástí je prohlubování důvěry a vzájemné spolupráce mezi členy a s tím spojené formování skupiny. Jedinec se učí orientovat v školka montessori Cholupicemi situacích běžného života a snaží se rozhodovat svobodně a odpovědně. K osobnostnímu rozvoji slouží systém průpravných her a cvičení. Můžeme zde zařadit seznamovací, rozehřívací nebo uvolňovací hry, hry na smyslové vnímání, prostorové cítění nebo fantazii a Praha 12 představivost. Pro oblast sociálního rozvoje jsou nej důležitější skupiny improvizací a dramatických her Bláhová, O všech těchto pojmech se podrobněji rozepíšu ve druhé kapitole. Dramatická výchova umožňuje ve všech svých formách naplnění požadavku, aby byl obsah vzdělávání volen s ohledem na významnost pro život žáků. Dle Machkové je to umožněno díky tomu, že výchozím bodem pro tvorbu látky je přítomnost vychovávaného, jeho tady a teď. Tento požadavek byl v letech formulován Wolfgangem Klafkim. Základním bodem obsahu dramatické Lahovičky výchovy je přítomnost. To, že děti získávají poznatky v přesně danou chvíli, je pozitivní a nápomocné jejich osobnostnímu a sociálnímu rozvoji. Dramatická výchova zlepšuje jejich komunikaci a vzájemné vztahy s ostatními dětmi. Jakými metodami k tomu dochází, vysvětlím v následující kapitole. Metody a techniky dramatické výchovy Stejně jako nebyla jednotná definice pro dramatickou výchovu, montessori školkách Cholupice
podobně nejednotné je třídění jednotlivých metod. Výběr metody je velmi důležitý, neboť na něm závisí pojetí a zpracování obsahu dramatické výchovy a tím také naplnění cíle. Machková uvádí, že dělení metod může být založeno na tradičním výčtu základních psychických funkcí M. Disman, na smyslovém vnímání H. Budínská nebo na tom, zda jsou hry s komunikativními prvky nebo bezkontaktové J.