který pedagog nabízí dětem v řízené činnosti. Zde jde vidět, že ani vzdělávací program na všestranný rozvoj pomocí dramatické Praha 12 výchovy nezapomíná, a že její metody a techniky zařazuje všude, kde je to možné. Cíle předškolního vzdělávání Děti musí být vedeny Lahovičky ke kompetencím, které se nezaměřují jen na jejich rozvoj a učení, ale i na vytváření jejich postojů a hodnotové orientace. Specifikem předškolního vzdělávání je, že nelze dopodrobna plánovat a rozepisovat. Je zde třeba počítat s profesionálním nadhledem, improvizací a volností. Je důležité, aby měl učitel neustále na mysli, že se kromě učení a rozvoje dítěte musí zaměřit také na jeho hodnotový a montessori školku Točnou postojový žebříček. V článku časopisu Informatorium školy mateřské Smolíková, a se píše, že hlavním záměrem bloku adaptačního období začátkem školního roku je pomoci dítěti k tomu, aby se co nejrychleji adaptovalo a bylo způsobilé využívat vzdělávání v mateřské škole. Zařadit se mezi ostatní děti, komunikovat, využívat času stráveného ve vzdělávacím zařízení a aktivně se účastnit nabízených činností. Toto všechno musí brát pedagog v úvahu při vymýšlení bloků a jejich cílů vyjádřených v podobě očekávaných výstupů. Dítě tak získává dílčí klíčové kompetence, jak se v rámci bloku předpokládá. Za základní cíl předškolního montessori školky Točná vzdělávání považuji získání kompetencí k učení, ke komunikatívnosti, k řešení problémů, kompetence činnostní nebo personální.
Slovo kompetence chápeme jako soubory předpokládaných vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého jedince jsou to činnostné zaměřené a prakticky využitelné výstupy, které se propojují a doplňují, čímž se Praha 16 stávají složitější a tím i využitelnější Smolíková, str. Koťátková zde řadí také cíle se zaměřením na rozvoj motoriky, na rozvoj myšlení a řeči, na rozvoj osobnosti dítěte a jeho dovedností pro soužití s druhými, cíle zaměřené na rozvoj tvořivosti, Hrnčíře vrozených dispozic a seberealizace nebo cíle zaměřené na rozvoj celé škály dovedností, které dítě může použít v běžném životě. Děti se učí pohybu, sportu, chápání pojmů, vytvářejí si vzájemné vztahy, prochází esteticko výchovnou kultivací, tedy výtvarnou, hudební a dramatickou výchovou. Kollárova pohlíží na cíle výchovy jako na utváření dítěte jako objektu podle předem dohodnutého vzoru.