něco. V rámci toho se vyděluje subjekt, který hru uskutečňuje, objekt a způsob zacházení s ním a motivace, která k celému procesu vede. Praha 12 Důležité jsou rovněž hry estetické, které pracují s uměleckými výtvory a naplňují či obohacují tak jejich citové prožívání. montessori školky Písnice Dramatická hra Využívání prvků a postupů dramatického umění se uplatňuje prostřednictvím dramatické hry. Tu Koťátková definuje jako Hrnčíře řízenou a strukturovanou činnost, která musí plnit základní atributy hry poskytnout prostor pro spontánní prožívání, pro radost z dění, zaujetí a tvůrčí aktivitu. K těmto znakům se přidávají specifické atributy, které přináší zadávání tématu, možnosti podílet se na utváření klíčového dramatického motivu, nahlížet na realitu prostřednictvím fantazie, podílet se na rozhodování a plánování hry, Písnicí montessori školkám prožívat pocity vlastních improvizačních schopností nebo se podílet na souhře rolí. Machková považuje dramatickou hru za hru námětovou, založenou na komunikaci a mezilidském kontaktu, na setkávání lidských jedinců v různých situacích. Osoby na sebe vzájemně působí, řeší střetávání svých postojů, přání a potřeb a vytvářejí tak děje. V této definici mi, na rozdíl od první, schází větší zapojení hry a jejích pravidel, hraní rolí nebo využití fantazie. Vyplývá tak, že dramatická hra je založena na střetávání lidí a na komunikaci. Já osobně za hlavní předpoklad považuji to, že se ke klasické hře připojí dramatický motiv. Drama má řadu shodných rysů s
hrou. U obou je podstatou lidské jednání, dění a vznikání v tomto okamžiku, jako drama Votrubová, Hra a drama tedy mají shodné rysy a proto můžeme přijmout termín dramatická hra pro označení hrových aktivit obsahující výrazné sociální prvky. Při využití dramatické hry je