postojů druhých lidí. Důležitá je výměna rolí, aby si každý člověk vyzkoušel danou situaci z pohledů obou partnerů. Dramatická výchova v mateřské škole Využití dramatické výchovy v mateřských školách je v dnešní době velmi časté. Dramatická výchova se může objevit jako samostatný kroužek, dopolední elipsa nebo jen jako forma různých typů her. Zpravidla se jí účastní všechny děti zařazené do Lahovičky oddělení. Není tak stanoven přesný rozsah, doba konání nebo den v týdnu. Má však svá specifika podmíněná věkem dětí a mírou jejich školka montessori Komořany zkušeností. Její využití souvisí se sekundární socializací, která u dětí v mateřské škole probíhá. S jejich radostí, objevováním nového, ale i se strachem a nervozitou. Opodstatnění tedy mají různé motivované a propojující hry. Vždy je však důležité vědět proč Praha 12 dramatickou výchovu zařazují, co tím sledují a kam směřují. Švejdova uvádí, že základním předpokladem pro práci s dětmi, nehledě na to, zda se v ní vyučuje dramatická výchova, je prostředí. Je důležité, aby středem zájmu bylo dítě, aby se budovala jeho důvěra a pocit bezpečí. Bez tohoto vstřícného zázemí nelze v mateřské škole dramatickou výchovu vyučovat. Dramatická výchova jde naproti cílům Komořanech montessori školce předškolního vzdělávání a vývojovým vlastnostem dětí. Díky metodám a technikám nabízí dětem hlubší a aktivnější poznávání, prožitky a zkušenosti, umožňuje prostor pro empatii, toleranci, konfrontaci a spolupráci. Díky dramatické výchově děti otevírají své
vnitřní já, experimentují, uvědomují si základní hodnoty a postoje. Často dochází k tomu, že prostřednictvím společného námětu, látky či předlohy, se dramatická výchova propojí s výchovou hudební, výtvarnou, jazykovou nebo tělesnou. Právě tento fakt často vede k tomu, že se dramatická výchova rozplyne ve všeobecně tvořivých aktivitách. Skutečné dramatické činnosti nelze uplatňovat u dětí mladších pěti let, jelikož nejsou schopny kooperace, nezbytné pro dramatickou hru. Do té doby se v mateřské škole využívá vybraných her a Praha 16 cvičení. Využití dramatické výchovy v mateřské škole má jistě své opodstatnění. Děti se při hraní rolových her odvážou a zapomenou Barrandov na realitu, nemají zábrany a občas i zapomenou na to, že jde jen o hru a opravdově se bojí, smějí nebo pláčou. Za to, že vyvolává v montessori školek Komořan dětech skutečné emoce, jí dávám jedno velké plus. Hra Hraje kolektivní nebo individuální činnost směřující k relaxaci, zábavě či poučení. Není úkolem ani odpovědností. Hra musí účastníky bavit, jinak ztrácí své kouzlo. Provází lidi celým jejich životem v