autoři, např. Piaget, Millarová aj. Rozmanitost objektů dětských her může být považována za jejich specifický znak, jak uvádí Mišurcová Pestrost obsahové náplně dětských her pravděpodobně souvisí s tím, že se většina normálních zdravých dětí v průběhu her montessori školkou Lhotkou nejen baví, ale že jim působí radost učit se a poznávat něco nového. Při hrách nejde dětem o dosahování výsledků, ale o provádění samotné činnosti. To dokazuje i skutečnost, že se u her dětí starších dvou let začíná uplatňovat rozvíjející se symbolická nebo montessori školky Lhotka sémiotická funkce. Ty umožňují proměny objektů hry podle okamžitých přání dítěte. Děje se tak v případech, kdy si děti hrají a Budějovická pouze předstírají, že pijí, vaří, uklízí apod., a tuto činnost provádějí bez očekávání výsledků. Hlavním cílem je tedy provádění herní činnosti a potěšení z ní. Hry souvisí s motivací dětí. Ty se mohou lišit podle přání a potřeb dětí Severová, Mišurcová, Motivace závisí na vývojových, sociálních a estetických potřebách dítěte. Dítě je zaujato hrou samotnou, jež mu působí radost, ale vývojové účinky, které se dostavují samy od sebe, si neuvědomuje. Druhy dětských her Hry dětí jsou velmi rozmanité. Určení základních druhů nebo typů je proto velmi obtížné. Pro dítě může být hrou jakákoli činnost plnící určité funkce. Neexistuje žádné pravidlo, které by obecně platilo. Já jsem si pro svou práci vybrala druhy dělení a budu s nimi dále pracovat ve výzkumné části práce. Jde Praha 12
o Buytendijkovu diferenciaci, Mišurcovou a její subjekt a objekt hry, estetické hry a průpravné hry a cvičení, které se člení do několika podtypů. Za nej základnější a nej jednodušší dělení považuji Buytendijkovu Koťátko vá, diferenciaci hry podle tří způsobů lidské činnosti, které se ve hře realizují Hra s něčím, co známe, co nám navozuje nové situace a klade překážky. Při jejich zvládání lhoteckými pražskými plavání kojenců