sebe a svoje možnosti. Definovat konkrétní cíl dramatické výchovy je těžké. Existuje mnoho kategorií, do jakých se cíle dají rozčlenit. Cíle můžeme dělit podle oblastí učení na oblast afektivní city, hodnoty, preference, psychomotorickou smyslové učení, mechanická montessori školky Hodkovičky dovednost, produktivní činnost a kognitivní intelektuální. Podle délky práce s dramatickou výchovou Machková vyděluje cíle dlouhodobé, Barrandov střednědobé a krátkodobé. Dlouhodobé plánování se týká nejméně jednoho roku, je to perspektiva práce a vodítko pro rozložení látky. Střednědobé plánování využívá období několika měsíců nebo uceleného tematického bloku práce. Krátkodobý plán se týká Drama chápeme jako převážně psanou literární reflexi světa obsahující informace o určitém příběhu, které je uspořádáno do dějových sekvencí. Jádrem této události je napětí, rozpor či určitý konflikt, který nutí postavy jednat. Má především formu dialogů Praha 12 doplněných monology Valenta, Divadlo chápeme jako systém zprostředkující drama nějakému divákovi. Jde o hru, která vytváří fikci. Zobrazuje tady a teď, něco nepřítomného. Tyto situace ztvárňují herci svým pohybem a řečí v určitém prostoru a čase za pomocí různých technických prostředků Valenta, vyučovacích hodin nebo jednotlivých dramatických lekcí., v nichž si žáci mají osvojit nějakou dovednost, která jim chybí. Provazník uvádí, že cílem pedagogické práce v dramatické výchově by měl být jedinec, který se orientuje v školka montessori Hodkovičkách
sobě a ve světě. V rámci světa by se měl stát znalým v oblasti kulturní, přírodní, ekologické, v lidské práci a tvořivosti a v oblasti Hodkovičkám montessori školek sociálních vztahů. V posledním bodě se shoduje s Machkovou která za jeden z cílů dramatické výchovy považuje sociální rozvoj. Uvádí, že drama umožňuje stát se v určité situaci někým jiným, přijmout roli a představit si, jak se člověk v dané roli cítí, jak myslí, jak a proč se rozhoduje a jak v konečném důsledku jedná. Vnímáme li chování lidí kolem sebe, stáváme se empatickými. A právě empatie je jedna ze základních hodnot dramatické výchovy. Dramatická výchova dále utváří kompetentního člověka, schopného používat dovednosti a Dvorce poznatky aktivně, odpovědně a tvořivě, člověka schopného stálého seberozvíjení a adaptace, odolného vůči neustálým změnám, které s soukromých jeslí Praha 4 Hodkovičky