imperativy, které jsou s myšlenkou jedince v podstatě neslučitelné. Jisté je, že pro děti v předškolním věku představuje princip svobody montessori školek Spořilovu a samostatnosti jeden z nejsilnějších impulzů vývoje Montessori, a. Každá škola musí najít své vlastní řešení poměru svobody a povinnostmi v souladu s místními podmínkami. I když jsou děti v Montessori třídách svobodné, neznamená to, že tam nevládne určitý řád. Řád má pro tuto pedagogiku přímo zásadní význam. Pokud mají děti svobodně provádět činnosti, které slouží k jejich rozvoji, musí být řád, dle M. Montessori, ještě propracovanější než v běžných předškolních zařízeních Montessori, a. Děti si postupně osvojují sebekontrolu a v míře v jaké dokáží kontrolovat sami sebe, jsou osvobozeny od kontroly dospělých Montessori, Používá se také označení Spořilov svobodná nebo samostatná práce, protože je pouze na dítěti co jaký materiál si vybere, jakou oblast, na čem bude pracovat, co se chce učit a o čem chce získat další informace jak bude nabyté dovednosti aplikovat v běžném životě kde vybírá si místo, kde bude ve třídě pracovat kdy dítě nepracuje na povel či podle zvonění, ale motivuje ho jeho polarita pozornosti každé dítě je na určitou věc naladěno v jinou dobu Spořilovem montessori školkách s kým může pracovat samo, ve dvojici, ve skupině cz.php. Děti jsou svobodné, ale musejí respektovat individuální práva a vzájemná pole působnosti. Poskytnutí svobody již v předškolním věku je cestou k nezávislosti. Svoboda je přesně ten prostor umožňující vyzkoušení Roztyly
nových věcí a odhalení a různé zkušenosti. Při správném vedení dostávají děti úvodní instrukce od svých učitelů a rodičů a potom se pustí do svých vlastních výzkumů a pozvolna nabývají zkušenosti v oblasti věcí, lidí a událostí kolem sebe Rýdl, Volná, svobodná montessori školky Spořilov práce však neznamená, že dětská činnost nepodléhá žádné vůli a vlivu dospělých Montessori, Děti nemohou střídat činnosti bez montessori školkou Spořilov ukončení nebo nedělat nic. Svoboda nespočívá v tom, že dítě zůstane ponecháno samo sobě, nebo že učitel vůbec nezasahuje do jeho vzdělávání a učebních procesů. Nějakou činnost si dítě zvolit musí. Učitel činnost dětí koordinuje a musí využít své pedagogické soukromé školce Praha 4 Spořilov