Dalším důvodem, proč učitelé pracují v Montessori zařízeních je, že jim to dává pocit uspokojení. Je pravda, že na učitele Montessori je kladena velká zodpovědnost. Stejně jako v běžné školce musí být příjemnou a vyrovnanou osobností, která jde vždy příkladem a miluje montessori školkám Březiněvsi děti. Je však pravda, že učitel Montessori musí navíc odstoupit stranou a být tolerantní k chybám, kterých se dítě dopustí. Toto všechno pak správnému učiteli přináší přirozeně dobrý pocit a lásku a úctu dítěte, což je krásná odměna. Paní Hanka to dává najevo slovy Již během krátké doby působení ve školce jsem zjistila, že mě práce s předškolními dětmi vnitřně naplňuje a že Montessori pedagogika Praha 18 je směr, ve kterém se chci realizovat a ve školce jsem zůstala Také paní Pavla to cítí podobně Cítím se být užitečná, partner pro dítě. Doprovázím dítě prostředím. Obsáhleji se vyjádřila paní učitelka Klára Montessori pedagogiku jsem poznala díky své kamarádce, u montessori školky Březiněves které mimo jiné momentálně pracuji. Myšlenka výchovy dětí v samotné, schopné a jedinečné osobnosti mě velmi nadchla, nemohla by však Ládví být realizována bez svobodného rozhodování, které je jedním z hlavních principů Montessori pedagogiky. Proto jsem se rozhodla tento přístup více poznat a začít se v něm vzdělávat, ale především ho i žít. Montessori přístup je odlišný a učitel musí mít předpoklady, aby byl schopen ustoupit do postraní a pouze pomáhat dítěti růst. Jak paní učitelka napsala, že důležité začít žít tento přístup a
vnímat dítě jiným způsobem. V dotaznících je možno se dočíst, že několik učitelů pociťuje díky Montessori pedagogice radost ze sebe sama. Prostředí Montessori je pro ně přínosem a cítí se v něm příjemně. Všichni dotazovaní se vyjadřovali vskutku pozitivně. Hanka Obecně se ve školce, kde pracuji, cítím velmi příjemně. Práce s dětmi je velice zajímavá a inspirující a důležité je i fungování Nouzov kolektivu dospělých pedagogů. Také paní učitelka Zuzana svůj kladný vztah k Montessori najevo Cítím se naplněná, spokojená, tvořím s montessori školkou Březiněvsí dětmi, vývoj můj vlastní, osobnostní. Denně se přizpůsobuji novým situacím a změnám. Dotazníky ukázaly, že respondenti metodu Montessori opravdu uznávají. Člověk, kterému by se Montessori zdála nevkusná či málo dobrá pro dítě, by nejspíše nemohl vynaložit takové nadšení a motivaci, která by v dítěti probudila zájem učit se novým věcem. Důvěru v metodu dává najevo paní učitelka Lucie montessori školky Březiněves Montessori metoda pomáhá dítěti po všech stránkách, počínaje samostatností, přijetí odpovědnosti, jazyka a praktických činností.