osobnost skrze manuální práci. V práci vyjadřuje svou jedinečnost díky své tvořivé síle rozumu a vůli. Maria Montessori uvádí, že i pro Nouzov děti je práce přirozeným instinktem. Proč mají ale dospělí stále pocit, že děti nemohou dělat běžné práce a že jejich hlavní přirozeností je trávit čas s hračkami Protože oni sami vnímají práci jako těžkou a odpudivou denní rutinu. Práce je zásadní charakteristikou člověka a pokrok v lidské civilizaci je přímo spojen s její mnohotvárnou schopností přetvářet prostředí tak, aby v něm byl život snadnější a příjemnější. Montessori, s. Možná se na první pohled zdá, že věnovat tolik času rozboru toho, jak dát dítěti Praha 19 prostor v samostatnosti, je přehnané. V dřívějších tradičních pospolitostech vyrůstalo dítě ve zdravém prostředí pro jeho růst obklopeno svou rodinou, ostatními lidmi, ale i domácími zvířaty, bylo součástí všech prací, mohlo se volně beze strachu pohybovat. Postupem rozšíření moderní civilizace bylo z tohoto přirozeného prostředí vyňato, všechno se regulovalo, urychlilo a omezilo. Montessori, montessori školky Nouzov Prostředí Jedním z klíčových prvků Montessori pedagogiky je dobře připravené prostředí. Dítě by mělo vyrůstat v takovém prostředí, aby maximálně rozvíjelo jeho tvořivost v dané senzitivní fázi. Třída ve školkách by měla být tedy tak uzpůsobená, aby v ní mohlo dítě svobodně manipulovat s věcmi pro ně určené. Základním úkonem je tedy vše zmenšit do dětské velikosti malý stůl se židličkami, školka montessori Nouzov
zmenšené toaletní potřeby, úložné skříně na oblečení, kam děti mohou dosáhnout. Hlavním problémem běžných školek je chaos v montessori školky Nouzov celkovém systému a výběrem hraček pro děti. Montessori třída musí mít svůj řád, ve kterém se děti orientují, tzn., že každá Praha 18 pomůcka, s kterou si dítě hraje, má své místo. V běžných školkách najdeme často hračky, které jsou napodobeninami složitých věcí kolem nás, např. letadla, auta, domečky pro panenky apod. Tyto věci však obtížně rozvíjí dětskou tvořivost, naopak vyvolávají v dětské