poznávat materiální svět a mezilidské vztahy. Pomocí schopnosti absorbovat získá dítě do svého podvědomí velké množství informací Kolektiv autorů, Dítě ve věku dvou a půl let již shromáždilo a vstřebalo za dobu svého dosavadního života, řadu dojmů. Veškeré Flory montessori školce získané vjemy však pro něj představují neuspořádané, ale důležité hodnoty Montessori, V této době pro dítě vzniká potřeba třídění poznaného, neboť touží podrobněji prozkoumávat své prostředí. Je nezbytné vnést dítěti do myšlení řád a jasnost, rozvíjet umění, odlišit podstatné od nepodstatného Kolektiv autorů, Materiál pro smyslovou výchovu vytvořila M. Montessori tak, že zřetelně izolovala vždy jednu vlastnost předmětu a na tu se snažila zaměřit pozornost dítěte. Docílila toho seskupením předmětů do Flora sady, s odchylkou pouze v jedné vlastnosti, která je proměnlivá. Proměnlivost je dána různou úrovní reprezentované vlastnosti. Úrovně montessori školkám Floře vlastností jsou u předmětů postupné a kde je to možné i matematicky vyjádřené Montessori, Výrazný rozdíl se postupně zmenšuje, úkoly jsou stále obtížnější, čímž dítě při jejich plnění dosahuje větší vnímavosti a pozornosti cz.php. Smyslový materiál nemá a nesmí nikdy nahrazovat předměty ze života, má sloužit jen jako klíč k diferenciaci. S pomocí těchto materiálů jsou znázorňovány, pojmenovávány a tím i poznávány vlastnosti předmětů Rýdl, s. Jazykový materiál Nejpříhodnější období, kdy začít s výukou psaní, Olšany
vidí M. Montessori na období kolem čtyř let věku dítěte, kdy procvičuje smyslové vnímání. Smyslová cvičení jsou totiž prováděna Želivského jemnými pohyby ruky a děti je dokáží mnohokrát opakovat. M. Montessori rozdělila mechanismus psaní do dvou složek, přičemž ke každé Jiřího z Poděbrad složce vytvořila samostatné cvičení s materiálem, inspirovaným právě materiály ze smyslové výchovy. Specifické kreslení, které rozvíjí schopnost ruky ovládnout psací náčiní a obtahování smirkových písmen prsty, které vytváří vizuální a motorickou paměť písmen. Pro nácvik čtení používá M. Montessori genetickou metodu. Děti se nejprve seznamují s písmeny v mateřské škole při nácviku cvičit dítěte nejblíže Prahy 3 Flory