která umožňuje kontrolu chyby a chyby se dopustí, je nutná Vaše pomoc Pokud dítě pracuje s pomůckou, která umožňuje kontrolu chyby a chyby se dopustí, je nutná Vaše pomoc Vždy Často Průměrně Občas Nikdy č. Když si hraješ a potřebuješ s něčím pomoct nebo poradit jdeš za paní učitelkou Když si hraješ a potřebuješ s něčím pomoct nebo poradit jdeš za paní učitelkou Jdu za paní Jdu za Zvládnu to učitelkou Strašnická kamarádem sám Dotázaní pedagogové na tuto otázku v případů odpověděli, že je dítě o pomoc požádá občas. pedagogů požádá dítě o pomoc průměrně a zhruba pedagogů požádá dítě o pomoc často. Dva pedagogové z celkových třiceti dotázaných odpověděli, že je dítě o pomoc nikdy nepožádalo. Tuto situaci také ovlivňuje věk dítěte a to, jak dlouho dítě Montessori zařízení navštěvuje. Vzhledem k tomu, montessori školky Strašnice že se dotazníkového šetření zúčastnili především pedagogové mateřských škol a rodinných center, jež navštěvují nejmenší děti, montessori školek Strašnicemi pak lze předpokládat, že pomoc pedagoga je občas nutná. Samotné děti pak ve třetině případů o pomoc pedagoga požádají. Ostatní dotazované děti, tedy dvě třetiny pak požádají o pomoc buď kamaráda dvě děti anebo si s problémem poradí samy čtyři děti. I přesto, že odpovědi respondentů, jak pedagogů, tak dětí nepotvrzují jednoznačně tuto hypotézu, lze v obou případech pozorovat větší nezávislost dětí na pedagogovi, a proto lze považovat tuto hypotézu za potvrzenou. Hypotéza H se potvrdila. V praxi, ať už ve větší či Skalka
menší míře nastávají všechny tyto situace, pedagogové byli v této otázce požádáni, aby zvolili nejčastější reakci dětí, pokud se Zborov při práci s pomůckou dopustí chyby. Odpověď Dítě jedná klidně, snaží se chybu odhalit a svou práci dokončit., jež má potvrdit tuto hypotézu, zvolilo jako nejčastější reakci u dětí pedagogů, tzn. zhruba polovina všech dotazovaných. Na druhou stranu pedagogů potvrdilo, hlídáš dítětem ve Praze 10 Strašnicích