já, bude mít charakter spíše projevující. Je důležité respektovat hranice vnitřního já dítěte a nenahrazovat jej svým já. Dítě není montessori školky Skalka prázdná nádoba, kterou naplňujeme naším věděním a která nám má být za všechno vděčná. Ne, dítě je stavitelem člověka a neexistuje nikdo, kdo by nebyl stvořen dítětem, kterým každý z nás jednou byl. Montessori, s. Podstatou lidské existence jsou duch a inteligence, které Skalka ovlivňují jednání a chování každého člověka. Maria Montessori zdůrazňuje dva pojmy osobnost a individualita. Osobností se myslí Zahradní Město individuální výraz každého člověka, je nezávislá na kulturním prostředí, není možné najít dva lidi se stejnou osobností. Individualitou se myslí osamocení se vůči společnosti. Vývoj osobnosti je závislý na svobodné individualitě. To je jeden z klíčových pojmů Montessori pedagogiky svoboda ve smyslu, když jedinec může jednat samostatně, bez pomoci jiných a zároveň být součástí společnosti. montessori školce Skalce Během prvních deseti let se utváří individualita každého člověka, později je stále více součástí společnosti, do které se integruje, přičemž si střeží svou vlastní individualitu. Celá lidská osobnost vychází ze sjednocení individuality se společenským životem. Rýdl, Přirozenost každého člověka je hluboce ukryta v jeho lidském nitru, byla mu dána hned při početí. Je potřeba dobře rozlišit, co je skutečný a normální stav dítěte. Maria Montessori byla toho názoru, že normální dítě projevuje svou inteligenci a citlivost již od
narození, je klidné, má v sobě velké množství energie a kreativity, kterou upřednostňuji před nicneděláním. To je ten základ lidské Skalkou školka montessori přirozenosti, který nesmí dospělí v dítěti potlačit. Montessori, Učitel Je jeden ze základních činitelů vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, spoluodpovědný za přípravu, řízení, organizaci a výsledky tohoto procesuUčitel Zborov spoluvytváří edukační prostředí, klima třídy, organizuje a koordinuje činnosti žáků, řídí a hodnotí proces učení. Průcha,