geometrických těles čtyřboký hranol, trojboký hranol, kostku, válec, kouli, trojboký a čtyřboký jehlan, kužel, elipsoid a ovoid. Všechna tělesa mají jasně modrou a lesklou barvu. Jejich manipulací a uchopením dítě poznává, které je hranaté, kulaté, špičaté atd. Šebestová, Švarcová, str. StarChild autorizovaný distributor značek Nienhuis Montessori, Toys for Life a Educo pro Českou republiku. online Národní třída Cit. Dostupný z starchild.czindex Řeč Dítě velmi citlivě přejímá jazyk ze svého okolí, reaguje na všechny řečové projevy. Řeč je důležitým prostředkem k vytváření vztahů mezi lidmi, je nositelem myšlenek a pocitů. Člověk má vrozenou schopnost naučit se mluvit. montessori školky Nové Město Není li tato schopnost mezi druhým rokem života a pubertou aktivována a to v sociálně podnětném prostředí, kdy dochází ke kontaktu člověka s mluvícím prostředím, k rozvoji řeči nedojde. V porovnání s ostatními senzitivními fázemi je senzitivní fáze řeči nejdelší. M. Montessori rozlišuje tři senzitivní fáze řeči. Počátkem narození do let dítěte probíhá senzitivní fáze mluvení. Muzeum Nezbytným předpokladem je dobrý sluch. Poté následuje fáze psaní roku. Jedná se o složitější formu řeči, která se vyvine na základě mluvené řeči. Psaná řeč vyžaduje dobrý zrak a lze si ji osvojit pouze záměrnou činností. Konečnou fází řeči je fáze čtení roku. Šebestová, Švarcová, str. Jazykovým vzorem je pro dítě bezesporu dospělý. Jeho úkolem je dítěti naslouchat, umožnit mu vyprávět. Při Novým Městem montessori školek
výuce je důležité, aby pedagog rozvíjel slovní zásobu a větnou stavbu a to čtením příběhů, které jsou dětem věkově přiměřené. M. I.P.Pavlova Montessori upřednostňovala vyprávění reálných příběhů ze života, až poté vyprávění bajek nebo pohádek. Pro děti předškolního věku nedoporučovala vyprávění pohádek, z důvodů krutého obsahu. Důležité jsou naopak rýmy, básně, verše, hádanky, scénky. školka montessori Novému Městu Součástí výuky by měly být návštěvy divadel, kulturních akcí, koncertů a dalších. Pro osvojení melodiky řeči se využívá zpěvu. Při praktických cvičeních a práci s Montessori materiálem si dítě utváří pojmy, které mu nejprve zprostředkovává učitel a poté je dítě aplikuje samo. Jazyková výchova se prolíná všemi obory Montessori pedagogiky, všemi činnostmi. Součástí jazykových cvičení je také pedagogicky podnětné prostředí, tzn. dítě má k dispozici časopisy, knihy, obrázkové publikace, v místnosti visí obrazy umístěné ve výšce očí dítěte a ilustrující všechny oblasti lidského života. Šebestová, Švarcová, str. Montessori pomůcky pro děti v Můstek předškolním věku určené pro rozvoj řeči jsou zaměřeny na osvojení slovní zásoby, vytváření soustavy pojmů, na přípravu pro psaný montessori školce Novém Městě projev rozvoj jemné motoriky, cvičení pro uvolnění ruky, držení psacího náčiní, seznámení se s abecedou, samohláskami, souhláskami. V novoměstská pražská instalatérů