dospělému. Ten je vnímá jako poslušné děti, problémem však je, že jsou ve všem pasivní, nudí se. Z pozorování Maria Montessori Cyrilov zjistila, jak tyto děti neustále očekávají pozornost dospělého, touží po tom, aby jim vyprávěl pohádky, hrál si s nimi, dělal všechny věci s ním. Často se tyto děti ptají otázkami typu proč, nejsou spokojeni s odpověďmi dospělého, vymýšlí stále více a více otázek. Ve skutečnosti toto jednání není projevem zvídavosti, nýbrž projevem touhy po udržení si druhého člověka. V dospělosti pak takový člověk velmi tvrdě narazí, protože k osamostatnění tak i tak dojít musí a je téměř nemožné navrátit se a obnovit svou dětskou Praha 21 přirozenou energii. Hrabivost obzvláště touto odchylkou trpí děti dnešní doby. Nedostatek přirozené činnosti, nevhodné podněty pro montessori školky Cyrilov zdravý růst vyvolává v dítěti touhu něco vlastnit. Dychtivost po věcech však není za účelem tyto předměty poznat, porozumět jim, montessori školky Cyrilov nýbrž jen ten pocit, že něco vlastním. To má pak za následek, že se začnou lidé mezi sebou srovnávat na základě toho, kdo má lepší věc. Majetnické pocity vedou dítě k obraně těchto věcí, projevuje se hádavě až nenávistně vůči ostatním. A to je i jedna z hlavních myšlenek Marie Montessori, vést dítě k pěstování morálních hodnot, nikoliv hodnot materiálních, aby zároveň měli úctu k majetku ostatních a respektovali to. Dětskou přirozeností není touha něco vlastnit, jak si možná mnoho dospělých myslí. Touha po moci dítě vidí
v dospělém osobu, která je schopna pro něj neuvěřitelných věcí. Touží po této síle a vnímá dospělého jako prostředek, kterým může zmnohonásobit své vlastní síly. Tahle fáze není ještě nic nenormálního, záleží však na dospělém, jak tuto touhu podpoří nebo jí Praha 20 nechá svůj přirozený růst. Ke vší smůle mají v tomto stádiu dobrý pocit z toho, že mohou dítěti pomáhat, jsou obdivovány dětmi za Chvaly své schopnosti, neuvědomují si však, že toho děti začínají stále více a více využívat. Dospělý se cítí spokojený, když vidí své školka montessori Cyrilov dítě šťastné. To však usiluje o další a další věci, v kterých mu dospělý vychází vstříc. Tento proces po čase vrcholí v konfliktu, neboť dítě začne toužit dříve či později po něčem, co už dospělý nemůže akceptovat. Vymáhá určité věci pláčem, křikem, pomocí