Montessori v mateřské škole, je velký rozdíl ve výuce na základní škole a na škole Montessori. V první třídě již žáci totiž ovládají čtení a psaní, ač každý na jiné úrovni, což vyplývá z individuálních možností dítěte. Proto v prvních ročnících na prvním stupni se může učitelka věnovat v rámci výuky jazyka nejen nácviku čtení a psaní, ale dochází už například k seznámení se Praha 20 slovními druhy, s dělením hlásek měkké x tvrdé, psaní či opisování textů či příběhů. Dále se již v tomto věku učí správnému používání diakritiky a tvrdého či měkkého i. Rozhovor s dětmi Pro rozhovor jsem vytvořila pět otázek, které rozšiřují některé montessori školky Radonice otázky z dotazníkového šetření. Těmito otázkami se snažím o hlubší poznání Montessori metody a jejího fungování na základní škole. Je pro Tebe složité vybrat si práci podle sebe Nebo víš sám, co chceš dělat a s čím chceš pracovat Pomáhá Ti s výběrem práce učitelka Vzhledem k tomu, že v Montessori třídě se pracuje podle principu svobodné volby, což znamená, že si děti volí práci podle sebe a podle Chvaly toho, s čím pracovat chtějí a co je momentálně zajímá. Určitý rámec pro jejich činnost představuje plán práce, který pro ně připravuje učitelka dle schopností dětí. Každé dítě má tedy svůj plán práce, v němž má zadané, co má splnit. Tento plán mají děti stanovený na čtrnáct dní. Je pro Tebe složité vybrat si práci podle sebe Je pro Tebe složité vybrat si práci podle sebe Počet Rád si montessori školky Radonice
vybírám práci sámsama podle sebe. Potřebuji poradit od učitelky. Kombinace předchozích odpovědí. Většina dětí vítá možnost, že si montessori školkách Radonicemi může zvolit práci podle svého uvážení. Většina z nich však dodala, že práci si volí podle toho, co mají dané v pracovním plánu. Plán si plní zejména ráno ihned po příchodu do školy. Postupem času jim přibývá únava a chuť do práce ubývá, takže postupně přejdou k takové činnosti, která jim přináší odpočinek a je pro ně spíše hrou či opakováním již známého. Záleží na tom, jak rychlé tempo