vícebuněčné organismy. Příběh popisuje, jak se tyto organismy usadily na mořském dně a vytvořily zkameněliny. Součástí příběhu je časová osa, kde jsou zaznamenány prvohory, druhohory a třetihory. Na této ose ukazuje učitelka vývoj od obratlovců, přes ryby, hmyz a ptáky až k savcům. Dítě tak má možnost představit si, co bylo před vznikem člověka. Následuje činnost s časovou osou, kterou si děti mají Praha 18 možnost vytvořit samy za pomoci obrázků či doplněním do slepé časové osy. Děti mají k dispozici samozřejmě další pomůcky související s tématem biologií a také knihy či encyklopedie, které mohou využít ke své práci. Učitelka může postupně přidávat nové informace s odstupem pár dnů. Pokud děti zaujme jedna konkrétní etapa, pak může detailně probrat právě tuto etapu. Případně učitelka může probrat jednotlivé skupiny a třídy zvířat apod. Záleží na zájmu dětí. Samozřejmě není nutné se držet pouze biologické stránky, ale dle potřeby se může zapojit také zeměpis či jiný předmět. Toncrová, str. Příchod člověka Jako třetí v pořadí je Ládví prezentována velká lekce o lidském jedinci. Ten se vyznačuje zvláštním darem, a to rozumem a vůlí. Děti by si po tomto příběhu měly umět představit, jak žili první lidé. Příběh není doplněn o časovou řadu ani obrázky. Lekce je vstupem do oblasti historie dějepisu a školka montessori Bořanovice pokroku lidské civilizace. Rozum a vůle pak umožňují vytvoření posledních dvou lekcí, které se zaměřují na počátky písma a čísel. Za Bořanovicím montessori školkám
jejich zrodem stojí totiž právě člověk samotný. Toncrová, str. Po představení prvních třech příběhů následuje činnost s časovou osou, která nese označení časová osa ruky. Jedná se o osu, prostřednictvím které učitelka představuje dětem pravěk. Na ten klade Maria Montessori velký důraz. Tehdy lidé prováděli veškerou činnost svýma rukama, neboť ještě neměli takové prostředky, jako máme dnes. A