Vychází z křesťanského prostředí, kde ho učí rodiče autoritě v Bohu. Rodiče jsou vnímáni jako průvodci na cestě ke spáse. LENKA tříletá dívka, rodiče znají velmi podrobně informace o Montessori pedagogice a aplikují jej v běžném životě. Lenka má komunikační montessori školkách Březí schopnosti na úrovni čtyřletého dítěte. Montessori studio navštěvuje krátce po začátku jeho fungování, kdy děti nebyly rozděleny do dvou tříd malé a velké oddělení. Lenka byla tedy nejmladším členem skupiny, velmi dobře se však zařadila mezi své starší spolužáky, nikdy nebyla brzdícím prvkem. Lenka potřebuje kolem sebe prostředí a osoby, kterým může důvěřovat. Je tedy velmi zdráhavá v socializaci s ostatními, své kamarády si pečlivě vybírá. Ačkoliv je tišší, má v sobě velkou vnitřní energii a neustálou tendenci poznávat nové věci okolo sebe. MARKÉTA čtyřletá dívka, jejíž maminka je jednou z paní učitelek v Montessori studiu. Její komunikační schopnosti jsou na Březí úrovní pětiletého dítěte, ovládá i čtení a postupně i psaní. Je velmi citlivá vůči ostatním, výborně zvládá vyjadřovat své pocity, je i velmi empatická vůči svým kamarádům. Sama je schopna řešit většinu problémů. LUCIE pětiletá dívka, která pochází ze Pacov silně autoritativního prostředí. Rodiče nejeví zájem o Montessori pedagogiku. Je velmi upovídaná, nepřijala ještě vnitřně společenská montessori školek Březí pravidla, proto s oblibou zkouší hranice lidské trpělivosti. Mnohdy překrucuje pravdu za účelem zviditelnit se. Jelikož má Lucie mladší
sestru, má velmi mateřský vztah k dětem, ráda pomáhá ostatním, je velmi společenská. Výzkumná metoda Kvalitativní výzkum Je založen na fenomenologické filozofii, zdrojem dat jsou přirozená prostředí např. škol. třída, důraz je kladen na výklad zkoumaných jevů očima samostatných aktérů, produktem je detailní popis často jednotlivých případů. Průcha et al., s. Jeho výsledky se mohou týkat životů mateřskými školami Prahou východ Březí