stránkou výzkumu, zabezpečuje se dlouhodobostí výzkumu, přímým kontaktem s realitou a rozsáhlým a velmi konkrétním, výstižným a přesným popisem, často s použitím autentických citátů výroků zkoumaných osob. Gavora, s. Hlavní složky kvalitativního výzkumu Existují tři hlavní složky kvalitativního výzkumu. První z nich je sběr dat. Nejčastěji získáváme údaje pomocí rozhovorů či pozorování. Pacov Druhou složkou jsou různé analytické postupy, kdy interpretujeme získané informace. Tomuto postupu se říká kódování. Třetí složkou je již samotné zpracování, kdy vytváříme z dat písemný a ústní závěr, který můžeme publikovat například ve vědeckých časopisech či montessori školkami Pacovu na konferencích apod. Strauss, Corbinová, Kódování Jestliže se chce badatel dobrat kvalitativního výsledku, ústřední proces je pak kódování, proces vytváření teorie z údajů. Kódování představuje operace, pomocí nichž jsou údaje rozebrány, konceptualizovány a opět montessori školky Pacov složeny novými způsoby. Strauss, Corbinová, s. Je potřeba dodržet rovnováhu mezi tvořivostí, kritičností, vytrvalostí a teoretickou citlivostí. Tři hlavní typy kódování tvoří analýzu v zakotvené teorii otevřené kódování, axiální kódování a selektivní kódování. Tyto tři způsoby nenásledují nutně za sebou jako stupně, nýbrž se často mohou při výzkumu nevědomky, obvykle pak mezi Březí otevřeným a axiálním kódováním. Hranice mezi těmito třemi typy jsou tedy uměle vytvořené. Strauss, Corbinová, Otevřené kódování V
průběhu pozorování získá badatel rozsáhlé údaje, ty převede do písemné formy, tvoří ji různé poznámky, přepisy nahraných rozhovorů, zápisky apod. Zprvu je jeho úkolem tento materiál roztřídit do souvisejících celků. Všímá si kritických míst a dle toho Radošovice témata uspořádává. Základem procesu kódování jsou dva analytické postupy, jejichž podstat se však s typem kódování mění. První se týká porovnávání a druhý kladení otázek. Strauss, Corbinová, s. Úkolem je tematicky roztřídit celý text, způsob si zvolí sám lze kódovat slovo od slova, podle odstavců či celých textů. Hendl, Další fází je kategorizace, kdy jednotlivé pojmy seskupujeme dle montessori školka Pacova příslušenství stejnému jevu. Jednotlivé kategorie pak pojmenováváme. Vybrané pojmenování by mělo být abstraktnější než jednotlivé Voděrádky údaje, mělo by být hlavou těchto dat, logicky zvoleno tak, abychom jasně věděli, které údaje pod něj spadají. Tím, že zvolíme vhodný montessori školky Pacov termín, můžeme dosáhnout dalšího rozvoje této kategorie. Strauss, Corbinová, Axiální kódování Axiální kódování je soubor postupů, pomocí nichž jsou údaje po otevřeném kódování znovu uspořádány novým způsobem, prostřednictvím vytváření spojení mezi kategoriemi. pacovská pražská kadeřnický salon