také využití prostoru. Děti se nacházejí v pracovní i hrací části, Monika často brouzdá do zadního pokoje a pár dětí do pokoje s Praha 16 kuchyňkou. Výtvarná činnost vždy probíhá na stole, někdy na malém, někdy na velkém, pomůcky si děti nosí ke stolu nebo na kobereček na zem, podle nálady nebo typu pomůcky. Využívají všeho, co jim třída nabízí. Šestým z významných rozdílů je aktivní vyvolávání dětí a neustálé udržování jejich pozornosti. V individuální činnosti se nic takového neděje, jelikož učitelky neplní funkce plnohodnotného učitele, proto tento bod popíšu v následující podkapitole. Pro mou práci velmi důležitým rozdílem je využití dramatické výchovy. Na její výuku jsem se obzvláště zaměřila, neboť její věnována celá první kapitola teoretické části. Při individuální činnosti se prvky dramatické výchovy nevyužívají. Pochopitelně je to dáno tím, že si děti tyto aktivity řídí samy a nejsou dramatické montessori školce Lipenců výchovy schopné. Tento bod bude také podrobně popsán níže. Osmým důležitým bodem mé práce a zároveň viditelným rozdílem jsou různé typy her využívané v individuální a řízené části. Při jejich dělení jsem vycházela z kapitoly teoretické části. Využití her se Lipencích montessori školkách liší hned při základním dělení Buytendijkovy diferenciace. V individuálním programu si děti hrají s něčím, výjimečně o něco. Hra s Lahovičky něčím je základem samostatné činnosti. Děti neustále využívají hraček a pomůcek. Chlapci si na koberci vytvářejí dráhu pro kuličku,
Monča na stole v hmoždíři drtí piškot, který následně jí a Nikol si hraje s obrázky s čísly Monča se přesunula ke klukům na koberec a montessori školky Lipence společně staví vysokou věž z kostek Lukáš si jako hru vybere košík se zvířaty. K němu se přidá Terka a Verča a z barevných kamínků montessori školka Lipencemi vytváří prostor pro zvířata modré jako vodu, zelené jako trávu, žluté jako písek Jirka si vybírá, s čím si bude hrát. Vytáhne velkou dřevěnou krabici, na které jsou nakreslené různé barvy a do přihrádek pod nimi vhazují stejně barevné destičky. Nikolka mu pomáhá. Terka si naša lupu, chodí po třídě jako detektiv a hledá pterodaktyla. Každá samostatná hra dítěte je spojena s pomůckou. Děti v podstatě