Pochutnávají si na červících a žížalách. Malá kuřátka se líhnou z vajíček. Jedno z dětí vždy vezme obrázek a doplní ho do textu. Kuba správně uhodne, že si budou hrát na pohádku O kohoutkovi a slepičce. V tomto případě učitelka vedla děti k tomu, aby uhodly pohádku, Praha 16 kterou budou hrát. Řekla větu, ve které chybělo slovo, a děti podle svých zkušeností doplnily vhodné slovo z nabídnutých kartiček. Když si věty postupně poskládají, uvědomí si, že učitelka mluví o slepici. Když si ji spojí s existujícími pohádkami, správně uhodnou, o jakou se bude jednat. V rámci začleňování do společnosti upozorňují učitelky na různá ponaučení, která platí nejen v pohádkách, ale i v běžném životě. Ponaučení vždy na konci pohádky zdůrazní, aby si jej děti zapamatovaly. Takový případ se objevil den při hře na tři prasátka, že nejjednodušší cesta nemusí být vždy ta nejlepší. Týkalo se toho, že prasátko, které si dalo tu práci a dlouho stavělo Radotínem montessori školku dům z cihel, nebylo sežráno vlkem, na rozdíl od jeho dvou bratrů, kteří postavili své domy za den ze slámy a ze dřeva. Děti se učí také montessori školky Radotín elementární základy slušného chování. Pak se Katka ptá, co je to dobrý skutek. Terka řekne, že dobrý skutek musí Ivánek udělat, aby se medvědí hlavy zbavil. Všechny děti pak postupně říkají konkrétní ukázku dobrého skutku. Nejdříve se tedy ptá na konkrétní skutek v pohádce, poté, aby se tento pojem dětem vryl do paměti, každé dítě řekne, co si pod tímto jevem představuje. Učitelky se snaží naučit Lahovičky
děti i správnou terminologii, ať už z oblasti zvířecí nebo jiné. Bára se ptá, jak se jmenuje malé prasátko. S tím mají děti problém, Praha 12 typují čuňátko a telátko. Po nápovědě prvního písmenka Terka řekne sele. Pak se baví o tom, kde prasátka žijí. Verunka řekne, že v zoologické zahradě, Tereza na statku. Postupně si předávají model selátka a říkají, kdo ještě žije spolu s prasátky na statku. Po malé nápovědě děti uhodnou správný název malého prasete, pro zapamatování a ukotvení si říkají další informace, které s ním souvisí. montessori školky Radotín Tedy kde žije, kdo tam s ním žije apod. Pátým rozdílem je uspořádání dětí do skupinek a s tím související využitý prostor. Učení se spolupráci a kooperaci je dětem vynahrazeno v řízené části, kde se jedné činnosti účastní všechny děti společně. Sedí vedle sebe, montessori školkám Radotínu navzájem komunikují, skupinově odpovídají na otázky nebo se snaží vyřešit problém. Občas musí spolupracovat se spolužákem, ke kterému Klukovice nemají sympatie a jehož by si v žádném případě nevybrali za partnera dobrovolně. I to je ale jistá forma překážky, kterou se díky tomuto systému naučí překonat a budou do budoucna počítat s tím, že se ne vždy setkají s lidmi, kteří budou naladěni na stejnou vlnu, jako oni sami. Jak jsem psala na začátku, souvisí s tím i prostorové uspořádání. Při řízené činnosti jsou děti pouze v herní části usazeni na koberci po elipse. I běhání a různé aktivity probíhají pouze na koberci, dveře do dvou malých pokojů jsou zavřené. Pokoj s kuchyňkou byl