šestém roce začíná člověk přijímat nové informace spíše povrchně. Nedokáže se odpoutat od již poznaného a vše si s něčím spojuje. Radlická To, co se dokáže naučit za stejnou dobu, je teď zlomek toho, co se dokázal naučit ve věku do šesti let. Rýdl, Trojstupňové vyučování Tento druh vyučování se nejvíce uplatnil u dětí předškolního věku. Jedná se v podstatě o spojení určité zkušenosti s abstraktním pojmem. Jak je již z názvu jasné, jedná se o tři stupně poznání a zafixování si vědomosti. Učitel nejprve dítě zaktivizuje tím, že mu ukáže určitý předmět a pojmenuje ho. Dítě si tak spojí předmět s pojmem. Následuje fáze znovupoznání, kdy dítě opakuje s učitelem již poznané předměty a snaží se je s jeho pomocí pojmenovat a zapamatovat. Poslední krok k dokonalosti je kontrola, zda si dítě předmět i s pojmem osvojilo. Učitel již nemluví moc, ale spíše se ptá a snaží se dítěti ukázat, co se již naučilo. Rýdl, V praxi bychom Smíchovu montessori školka například mohli vidět, jak pedagog chce dítě naučit nová písmenka. Ukáže mu písmenko A a pojmenuje je. Takto pokračuje s písmenky B a C. V druhé fázi dítě zkouší a řekne mu, aby položilo písmenko B na koberec, písmenko A na židli a písmenko C dalo učiteli do ruky. V třetí montessori školky Smíchov fázi, když má učitel za to, že si dítě nově zavedené pojmy osvojilo, se jej bude ptát Co je tohle za písmenko Dítě by již mělo být schopné odpovědět správně. Rýdl, Může se ovšem stát, že dítě zvládne fázi jedna, ale fázi dvě ne. V tomto případě se učitel Anděl
vrací k první fázi a zopakuje ji. Jakmile dítě zvládne první fáze, může teprve přejít k fázi tři. Prostředí ve školce Montessori a svoboda jako základ Prostředí, v němž se dítě nachází, je jednou z nejdůležitějších prvků Montessori školek. Pomůcky, kterými je montessori školce Smíchovem prostředí vybaveno, jsou specifické a rozvíjí samostatnost dítěte. V běžné školce dítě přichází do styku s hračkami a předměty velkých rozměrů. Často jsou tedy omezovány a mají pravidla, jimiž se musí řídit. Je dáno, na co mohou sahat a na co ne. Tomuto se snaží montessori školkou Smíchově Montessori prostředí vyhnout a dát dítěti příležitost používat a osahat si co nejvíce předmětů, jež se ve školce nachází. Dítě má Smíchovské nádraží možnost hrát si se zmenšenými napodobeninami běžných věcí. Je jasné, že velké věci, které se ve školkách či doma běžně nachází, děti nemohou používat kvůli bezpečnosti. Školka Montessori však bývá vybavena například malou napodobeninou dětské žehličky či pračky Výtoň a veškeré vybavení by mělo být lehké, aby dítě nepotřebovalo asistenci dospělého. Dítě ve školce Montessori je nadšené, že má možnost podle vzoru maminky uklidit ze stolu, hrát si na umývání nádobí či zametání a vaření. Tím, že věci jsou pro něj akorát velké, vcítí se do své role a učí se tím lepší zručnosti, trpělivostí a rozvíjí svoji motoriku. Osvojuje si tak zvládání všedních věcí nenucenou činností, kterou samo miluje, protože to vidí ve svém okolí. Zároveň tak uspokojuje i potřebu pohybu, a to inteligentním