nebo fixy. Postavičku právě vytváří Bety, ostatní děti už mají hotovo nebo nechtějí. Jirka si hraje u druhého stolu s dřevěným xylofonem. Chvíli hraje, ale pak ho to přestane bavit a hraje si s paličkami jako s letadlem. Poslední skupinka si na koberci hraje s pexesem. Bety dotvoří zajíčka z ponožky a jako další aktivitu si vybere abecedu. Na kartu s obrázky abecedně seřazených podle začínajících písmen přikládá kartičky se stejnými obrázky. To ji však za chvíli přestane bavit a obrázky vymění za malá písmena abecedy. Je to pro Nové Butovice ni těžké, pomáhám jí. Zde je vidět, že není problém, aby si dítě vzalo pomůcku, která je určena starším dětem. Bety jsou teprve tři montessori školky Jinonice roky a je jasné, že abecedu ještě nemůže zvládat. Přesto s pomůckou naloží po svém, pohraje si a po chvíli ji vymění. Neznamená to však, že by se učitelka vůbec mezi děti nezapojovala. Děti za ní mohou přijít, požádat jí o pomoc, něco jí ukázat nebo vykládat. To Jinonic montessori školkách dokládá následující ukázka Dorazila Bety. Na kalhotách má obrázek pumy. Baví se o tom s paní učitelkou a říká, že je to lev. Proto s ní jde učitelka Bára ke knihovničce a ukáže jí v knížce obrázek lva. Bety uzná, že obrázek na jejích kalhotách je jiný a aspoň na Hůrka nějaký čas zná a pamatuje si rozdíl mezi lvem a pumou. Jiný příklad Děti poskládaly celou abecedu a Katka jim říká jednotlivá písmenka, které děti na papíře hledají. Vždy jim je napoví, čemu se písmenko podobá a potom si říkají slova, která na toto písmeno začínají.
Pak děti zavřou oči a paní učitelka pár písmen poschovává po třídě. Z doložených případů je zřejmé, že učitelka zasahuje v Butovice momentě, aby opravila nesprávnou znalost dítěte nebo ji více upevnila. Přestože do individuálního programu výrazně nezasahují, jsou tam neustále pro děti a pokud je to nutné, pomohou. Mohla bych je proto označit také za pomocníky. Druhým významným rozdílem jsou již výše Klukovice zmíněná pravidla. Při individuální činnosti platí celkem čtyři zásady. Zákaz běhání a křičení, uklízení si po sobě, používání koberečku a možnost využití červeného terčíku. Děti nesmějí běhat po třídě, nesmí se honit ani používat nábytek ke cvičebním školka montessori Jinonice účelům. Mohou mluvit kdy a o čem se jim zachce, nesmí je však být slyšet přes celou třídu. Ostatní děti chvíli poletovaly po třídě, Bára však řekla, že si musí zase najít nějakou práci. Z ukázky vyplývá, že pokud děti pravidla nějakým způsobem porušují, zasáhne učitel hlídač a řekne dětem, že by se měly věnovat nějaké činnosti. Pokud si vytáhnou nějakou hračku, v momentě, kdy si s ní přestanou hrát, ji musí vrátit na místo. Teprve pak si mohou zvolit další činnost. V případě, že se tak nestane, musí učitelka