děti vždy podle nějaké indicie nebo správné odpovědi chodí ukládat polštáře zpět na místo a postupně se řadit do dvojic ke dveřím, montessori školky Velká Chuchle aby se následně mohly jít oblékat na vycházku. Na závěr si sednou po elipse a dostanou pokyn, že polštářky si uklidí ty děti, které mají šest let. A to je jen Kubík. Pak děti, které mají čtyři roky. Tam jde Verča, Lukáš a Terka. Dále děti, které mají tři roky. Markétka, Nikol, Bety a Monča. V tomto případě se nejednalo otázku, ale spíše o indicii, kterou byl věk. Tuto metodu učitelka zvolila z toho důvodu, že Kuba slavil šest let a celá elipsa se nesla v duchu narozenin a věku obecně. Dále se objevoval způsob, že učitelka pouze na děti poukázala nebo jim nějak dala najevo možnost odejít ke dveřím. Toho využila Katka, když při elipse hráli pohádku Mrazík a při dotknutí Lahovičky berly děti zkameněly. V tomto případě však ten, koho se berla dotkla, mohl opustit elipsu. Pak se Katka dětí opět dotkne berličkou, ty Barrandov postupně sklízí polštář a jdou se chystat ke dveřím ven. Při jedné z posledních mnou pozorovaných elips bylo tématem Má oblíbená kniha Velké Chuchli montessori školkách a rozebírala se ilustrovaná kniha s různými stroji a dopravními prostředky. V rámci toho se při diskuzi dostali k cestování a z toho také vzešla poslední otázka při elipse. Bára se ptá, jakým dopravním prostředkem děti cestují a kdo odpoví, jde ke dveřím. Lukáš letadlem, Tomáš lodí, Monča půjčenou lodí, Verča letadlem, Kamila autem, Honza autem, Milan také autem. I v tomto případě děti dodržují pravidla,
nevykřikují, buď se hlásí, nebo odpovídají postupně, jak jsou rozsazení. Nevzniká mezi nimi žádná nevraživost nebo boj o to, kdo bude u