se tedy říci, že v řízené činnosti plní učitel roli učitele, jelikož splňuje všechny jeho funkce a předpoklady. Druhým rozdílem jsou Radlická pravidla. V řízené činnosti tolik pravidel není. Nejsou terčíky, jelikož děti spolu vzájemně musí spolupracovat, koberečky ani zákaz rychlejšího pohybu. Ten je naopak povolen jako součást dramatické výchovy. Hlavním rozdílem a pravidlem je povinnost hlásit se o slovo. Pokud montessori školky Radlice učitelka položí otázku volně po elipse, vyvolá pouze toho, kdo se hlásí, na vykřikování nebere ohled. Často kvůli tomu také napomíná. Katka se ptá, z jaké pohádky je slečna, která má zlou maminku, a vypráví se v ní o střevíčku. Jakub s Terkou vykřiknou Popelka. Katka je ignoruje a zeptá se Markéty, ta však neví. Vyvolání po přihlášení je tak důležité, že i přesto, že správná odpověď padla, montessori školky Radlice učitelky dále dávají šanci někomu jinému. Evidentně se už od útlého věku dětí snaží o to, naučit je princip, že o slovo se vždy musí hlásit. V některých případech dají dítěti i druhou šanci, aby si uvědomilo, že vykřikováním si pozornost nevynutí Pak se Bára Smíchovské nádraží ptá na osobu, která je na obrázku, Monika vykřikuje kosmonaut a po přihlášení je její odpověď přijata. Zde dostala Monika šanci na to, odpovědět správně a po dodržení pravidla. Dítě bylo vždy za tuto iniciativu pochváleno. Třetím rozdílem je fyzické aktivita dětí. Při řízené činnosti se děti po většinu času zapojují celým fyzickým aparátem. Je samozřejmé, že pokud mají náročnou aktivitu, následuje
po ní odpočinek. Většinou ale převažují aktivní činnosti, kdy děti chodí, běhají nebo tancují. Výhodou je, že se zapojují všechny děti. Když porovnám opět Nikol, při elipse je to živá dívka, která se aktivně a poctivě zapojuje. Katka napomíná Moniku, že jestli montessori školkám Radlic neví, jak se po elipse chodí, může se posadit. Jako vzor ukazuje Nikol, která dává patu ke špičce. Snaží jít opravdu poctově po elipse a Zlíchov Milan jí schválně natahuje na elipsu nohy. Přestože Nikča při individuální činnosti jen postává a je neaktivní, při elipse zapomíná na stud, či nezvyk na pobyt v mateřské škole a elipsu si užívá. Je naučená, že při elipse se poslouchají učitelky a plní se jimi zadané úkoly. Nikolka začíná elipsu. Vezme puzzle z hromádky na koberci a pomalinku chodí po elipse. Některé děti nechtějí při elipse autosklu v Praze 5 Radlicích