s různými následky, jistým způsobem narušeny. V. Lechta s. k tomu uvádí, že komunikační schopnost jedince je narušena tehdy, když Anděl některá rovina či několik rovin současně působí interferenčně vzhledem ke komunikačnímu záměru. Navíc se může jednat v podstatě o jakoukoliv rovinu komunikace či nějakého jejího aspektu, tzn. verbální či nonverbální komunikaci, mluvenou i grafickou, obsahovou i montessori školkami Andělem formální složku, apod. V počátku, jak uvádí J. Klenková je nezbytné určit, zdali se skutečně jedná o narušenou komunikační schopnost, nebo z důvodu věku dítěte pouze o určité fyziologické nedostatky v plynulosti řeči, gramatice, výslovnosti, apod. Pokud se však potvrdí, Výtoň že u dítěte je skutečně komunikační schopnost narušena, je pak nutné během dalšího tzv. základního a speciálního vyšetření určit, o jaký druh, typ, formu a stupeň narušené komunikační schopnosti se jedná, co bylo z časového a lokalizačního hlediska hlavními příčinami vzniku, jaké jsou důsledky tohoto narušení a možnosti dalšího vývoje, apod. U dětí předškolního věku se nejčastěji montessori školky Anděl setkáváme s opožděným vývojem řeči, vývojovou dysfázií, dyslalií, rhinolalií či mutismem. Vývojová dysfázie specificky narušený vývoj řeči je dle J. Klenkové s. narušení projevující se sníženou schopností až neschopností dítěte verbálně komunikovat, i když podmínky pro vytvoření této schopnosti jsou adekvátní nevyskytují se závažné neurologické nebo psychiatrické nálezy, inteligence je
přiměřená, nevyskytují se závažné poruchy sluchu, sociální prostředí je stimulující a poskytuje dítěti dostatek podnětů. Toto vývojové narušení postihuje vývoj nejen všech jazykových rovin, ale zasahuje i do mnohých neřečových oblastí a negativně ovlivňuje celkový vývoj osobnosti Klenková, J., Dyslalie je vadná výslovnost jedné nebo více hlásek mateřského jazyka, přičemž ostatní hlásky jsou vyslovovány správně Sovák, M., s. Důležité však je rozlišování mezi skutečně vadnou výslovností a nesprávnou výslovností, Karlovo náměstí která je do určitého věku pouze fyziologickým zcela přirozeným jevem. Pokud dítě do pátého roku některé hlásky nesprávně artikuluje, montessori školky Anděl tak se hovoří o fyziologické dyslalii, do sedmého roku o prodloužené fyziologické dyslalii, a jestliže i po sedmém roce je výslovnost narušena, jedná se o některý typ tzv. pravé dyslalie Klenková, J., Dle rozsahu pak rozlišujeme dyslalii univerzalis, kdy je narušena většina Smíchovské nádraží hlásek mateřského jazyka a řeč je pak vysoce nesrozumitelná, dále dyslalii multiplex, kdy rozsah narušených hlásek je menší a i plavat dítěti u Prahy 5 Anděla