škola koresponduje s teoretickými principy. Odměny a tresty se v Montessori také nevyskytují. Pokud je dětem udělena pochvala, tak pouze v ústní podobě. Děti ji v tu chvíli vnímají a mají z ní radost. Tresty nejsou třeba užívat, děti ve většině případů dodržují Praha 16 pravidla. Jedinou výjimkou bylo, když dívka počmárala zeď a celou individuální činnost u ní musela stát a mazat ji. Celkově je heslo Montessori pedagogiky Pomoz mi, abych to dokázal sám, dodržováno. Dítě je pouze nasměrováno k úkolům, samo se snaží překonat překážky Lahovičky k naplnění cíle a vše provádí za pomoci spontánní aktivity. Myslím si, že rozdělení programu na část, kdy se děti zabaví samy a kdy jsou vedeny učitelem, je velmi dobré pro přirozený rozvoj dítěte. I sám Piaget je toho názoru, že je důležité zajistit rovnováhu mezi tím, co poznává dítě samo a tím, co ho naučí jeho vychovatel. Díky střední pedagogické škole jsem prošla několika výchovně montessori školkou Zbraslavi vzdělávacími zařízeními a proto, že mě práce s dětmi naplňuje, začala jsem pracovat v mateřské školce Creative kids v Brně. Zde jsem byla vzdáleně seznámena se základy alternativní pedagogiky Montessori. Tato pedagogika mě velmi zaujala, a proto jsem se rozhodla zaměřit se na toto téma v rámci své bakalářské práce. V teoretické části práce bych ráda vysvětlila, co je to Montessori pedagogika, a nastínila její hlavní specifika. Praktická část práce pak nabídne výzkum o uplatnění Montessori metody v praxi. Informace zjistím kvalitativním Zbraslavi montessori školkám
dotazováním, kdy respondenty budou učitelé ze školek Montessori. Alternativní školy a pedagogika Montessori Alternativní školy neboli alternativní vzdělávání obohacuje školství již několik století. Je jich několik typů a odlišují se právě specifickými prvky ve montessori školky Zbraslav vyučování, metodách výchovy či hodnocení. Pedagogický slovník nabízí tuto definici Mají jeden podobný rys odlišují se od hlavního Praha 12 proudu standardních škol určité vzdělávací soustavy. Průcha et.al., s. V jiné pedagogické encyklopedii je možné se dočíst, že se jedná o školy soukromé, církevní či veřejné. Odlišují se od standardních vzdělávacích systémů a je jedno, kdo je jejích zřizovatelem. zbraslavský pražský hlídám dětech