podceňovat vzdálenější, protože je vidí malé. Neumí dobře odhadovat prostorové vztahy. Hodnotí je podle toho, jak je vnímá, tj. jak se mu jeví. Diferenciace polohy nahoře a dole je již správná, ale k takové decentraci, která by umožnila dobře rozlišovat polohu vpravo a Ohrada vlevo, dítě ještě nedozrálo. Fenomenismus, tj. důraz na určitou, zjevnou podobu světa, eventuálně na takovou představu. Dítě má vrozenou montessori školkách Ohrady schopnost využívat ve svém poznávání kategorii počtu. Předškolní dítě už tedy sice umí vyvozovat závěry čeho je více a čeho méně, ale tyto úsudky jsou zpravidla závislé na vizuálním tvaru. V tomto věku dítě chápe počet jako jedno z možných klasifikačních kritérií, Hůrka to znamená, že počet je pro ně pouze jedním aspektem reality. Předškolní dítě ve svých úvahách respektuje spíše jinou, vizuálně nápadnější či atraktivnější vlastnost Langmeier, Krejčířová, Vágnerová, Magičnost, tj. tendence interpretovat dění v reálném světě s pomocí fantazie, a tak jeho poznání zkreslovat. Předškolní děti nerozeznávají rozdíl mezi skutečností a fantazijní produkcí. Dítě se stává hrdinou svých vlastních pohádek, které nedokáže rozlišit od skutečnosti. Fantazie má v tomto období harmonizující význam. Je nezbytná pro citovou a rozumovou rovnováhu. Dítě má potřebu alespoň občas přizpůsobovat realitu svým potřebám a interpretovat ji bez ohledu na objektivní skutečnost. J. Piaget nazývá tento způsob asimilací. Pro dítě je zřejmě nejsnazší vyrovnat se s tlakem montessori školkám Ohradou
reality, s nedostatky vlastního myšlení i zkušenosti pomocí fantazie. Je dobré si uvědomit, že fantazie pracuje jenom s tím, co člověk Praha 13 předtím vnímal, zažil nebo poznal Matějček, Vágnerová, Absolutismus, tj. přesvědčení, že každé poznání musí mít definitivní a Luka jednoznačnou platnost. Předškolní dítě vyjadřuje svůj vlastní názor na svět v kresbě, vyprávění nebo ve hře. Zde se plně projeví typické znaky dětského myšlení i emočního prožívání. Takto prezentovaná skutečnost je zjednodušená, srozumitelná a případně i méně ohrožující. V této podobě uspokojuje dětskou potřebu jednoznačnosti světa, který má požadovanou strukturu a platí v něm jasná soukromé jesle Prahou 5 Ohradou