ovládat svoje emoce a impulzivitu je samostatný v oblasti sebeobsluhy a aktivit sociálně obratný málo kreativní s nižší mírou fantazie Doufáme, že výsledky této diplomové práce pomohou pedagogům, kteří s rodiči a dětmi z Montessori předškolních zařízení přicházejí Dlabačov do styku. Zjištění, co od nich rodiče očekávají, je prvním krokem k navázání dobré spolupráce mezi pedagogy a jejich klienty dětmi i rodiči, a to se odrazí především na dětech samotných. Dílčí výzkumné otázky Na hlavní výzkumnou otázku navazují dílčí výzkumné otázky odpovídající jednotlivým kapitolám. O Jaká je rodinná situace dítěte Přicházejí do Montessori mateřských škol převážně Dlabačov montessori školek děti bílé pleti, z úplných rodin, se středoškolsky či vysokoškolsky vzdělanými rodiči O Jaké jsou názory rodičů na výchovu a montessori školce Dlabačovu vzdělávání Dávají rodiče dětí z Montessori mateřských škol děti do tohoto zařízení, protože nejsou spokojeni s klasickým vzdělávacím programem a jelikož jde v dnešní době o módu posílat děti do alternativních soukromých škol, řeší to tímto způsobem Nebo vyhledávají přednostně pro svoje děti respektující přístup a vzdělání dle zásad Montessori pedagogiky, jejíž psychologický přístup Pohořelec by jim byl názorově blízký O Jaký je osobnostní profil dítěte navštěvujícího montessoriovské předškolní zařízení Jsou děti v Montessori předškolních zařízeních méně kreativní, s nižší mírou fantazie, ale zvídavé, soustředěné, umí ovládat svoje emoce a
impulzivitu, jsou samostatné v oblasti sebeobsluhy a aktivit a sociálně obratné Zvyšují se tyto schopnosti nejen s věkem, vlivem přirozeného vývoje dítěte, ale také díky výchovnému působení Montessori pedagogiky Metoda výzkumu Pro tento druh výzkumu jsme se rozhodli využít montessori školku Dlabačova dotazník. Obecně jsou dotazníky psychodiagnostické metody založené na subjektivní výpovědi vyšetřované osoby o jejích vlastnostech,