však učitel pobídne děti, aby šly na koberec, na kterém je nakreslená čára tlustá přesně na dětské chodidlo ve tvaru elipsy. Tato elipsa má rozvíjet duševní i fyzickou harmonii osobnosti. Všichni se posadí na čáru a pozdraví kamaráda a osloví jej jménem. Děti si často v elipse povídají o tom, s čím ten den pracovaly a co se při tom naučily. Slouží to jako motivace pro ostatní a pomáhá v učení se montessori školky Vokovice vystupovat a mluvit na veřejnosti, dokázat popsat činnost a pocity. Pravidlem je neskákat si do řeči a dát prostor promluvit každému v elipse respektovat druhého. Učitel často dětem pokládá otázky jako například, jaké je právě roční období, den v týdnu či rok. Je ale také možnost rozvíjet fyzickou obratnost a chodit po elipse s nějakým předmětem v ruce. Děti se tak učí rovnováze a klidu. V neposlední řadě Vokovicemi montessori školkám slouží elipsa k nacvičování písniček, říkanek a tancování. I zde je opět důležitá možnost volby, dítě si samo rozhodne, zda se Červený vrch elipsy chce zúčastnit, či ne. Rýdl, Okolo až hodiny odchází děti ven na čerstvý vzduch, kde kromě běhání pozorují přírodu a učí se Petřiny pojmenovat, co okolo sebe vidí. Do školky se vrací na dvanáctou hodinu, kdy je připraven oběd. Pokud možno se samy převléknou, umyjí si ruce a jdou ke stolu. Zde se obsluhují téměř jako u svačiny. Naberou si čaj i polévku podle svého uvážení a mohou si samy říct, zda chtějí druhé jídlo či zvolit množství. Samozřejmě v tomto případě je to ovlivněno přáním rodičů, zda dítě má možnost hlavní jídlo
odmítnout. Dítě se snaží u stolu slušně chovat, samo si přinese talíř ke stolu a sní to, o co si poprosilo či co si samo na talíř připravilo. Talíře děti nosí samy, využívají zde dovednosti z elipsy, kde si senzomotoriku a koordinaci procvičují každý den. Rýdl, s. Po školka soukromá Prahou 6 Vokovicemi