soužití s přírodou a schopnost ji milovat. Člověk není pán přírody, je pouze součást celku. Marie Montessori se snažila dítěti z města montessori školkách Střešovic přiblížit život na venkově obklopený přírodou. Byla si vědoma, jak důležité je, aby dítě mělo k přírodě vetší zodpovědnost. Člověk i příroda je částí Boha, proto je pro kosmickou výchovu Bůh důležitý. V Montessori prostředí můžeme cítit silnou důvěru, že člověk, ačkoliv bloudí, stále touží po Bohu a po dobru. Marie Montessori dokonce měla přání, aby každé její dítě ve školce mohlo Střešovičky navštěvovat takzvané átrium, kde by se mohlo modlit a kochat se krásnými božskými sochami a malbami. Bylo by možné najít tam kartičky s Ořechovka tezemi, jako je desatero, Otčenáš a podobně. Upřednostňuje takovouto formu dozvědění se před obvyklou výukou, neboť tuší, že děti samy se budou o vše více zajímat, než kdyby to bylo příkazem. Děti dokonce mohou tvořit a vyzdobit si tak átrium. Zamilují si ho a s ním i vědění, jež obsahuje. Podle Marie Montessori může náboženská víra a její správně plněné zásady ovlivnit jedince velmi pozitivně a dát mu možnost rozvíjet se širším úhlem než dítě nevěřící. Tato metoda se ukazuje vysoce efektivní, když pomáhá dětem rozšířit montessori školky Střešovice jejich slovní zásobu tím, že je nechává popsat předměty, se kterými se setkávají ve svém okolí. Rýdl, s. Role učitele v Montessori školce Dítě by mělo svou vlastní zkušeností poznat svět, je však pravda, že dospělý mu v tom často zabraňuje a své konání obhajuje
tím, že to myslí dobře a chce dítěti pomoci. Ve skutečnosti však pomáhá pouze sobě a možná ani to ne, protože tím, že práci udělá za dítě nebo mu nedovolí si něco vyzkoušet, se dítě stává méně sebevědomým a nesamostatným. V konečné fázi dělá dítě dlouhodobě Pohořelec závislým na dospělém člověku, který si pak často neví se synem, dcerou či žákem rady. A jaký div, že zmizí tato nehodnost, poskytneme montessori školky Střešovice li dítěti prostředků, příhodných jeho vývoji, dáme li mu plnou svobodu, pak jeho vzpoura nemá už důvodu a neobjeví se. Montessori, s. Role pedagoga ve školce Montessori Aby mohl učitel vyučovat ve školce Montessori, měl by prvotně změnit pohled na výuku a výchovu, která probíhá v běžných školkách. Pedagog má v běžné školce roli průvodce, udává směr, dává pokyny, chválí i trestá. Dítě jedná podle toho, co mu učitel řekne. Ve školce Montessori se učitel musí naučit velké trpělivosti a nadhledu. Dítě je jeho kamarád a učitel, má roli rádce a pomocníka, když to dítě samo potřebuje. Nedává pokyny, nekřičí povely a nic hromadně neorganizuje. V takovém případě se pak často stává učitel jediným aktivním činitelem, okolo kterého stojí nepřirozeně strnulé děti s mdlou tváří. Učitel Montessori Střešovicemi montessori školkou by měl naslouchat a pozorovat. Svoboda pohybu se stala pravidlem a jediným omezením pro Marii Montessori byl požadavek slušného chování a dětské plavání Prahou 6 Střešovicemi