Vyžaduje, aby badatel byl tvůrčí a nespokojil se pouze s předem danými informacemi. Dává nám možnost vytvořit nové kategorie a správně Radlická je pojmenovat. Tímto dáváme výzkumu nový úhel pohledu, než jakým například zkoumal jev někdo před námi. Strauss, Corbinová, Dobře vytvořená zakotvená teorie splňuje čtyři základní kritéria, podle nichž se posuzuje vhodnost teorie pro určitý jev shoda, srozumitelnost, obecnost a kontrola. Strauss, Corbinová, s. Zakotvená teorie by měla reprezentovat realitu a tím být pro badatele srozumitelná a jasná. Při výzkumu podle zakotvené teorie chceme oproti tomu objevit významné kategorie a vztahy mezi nimi a zkombinovat tyto kategorie novým, spíše než standardním způsobem. Strauss, Corbinová, s. Teoretická citlivost Jak bude výzkum probíhat, záleží z velké části na badateli. Jeho osobní Anděl vlastnosti či praxe v oboru ovlivňují, jak bude k metodě přistupovat. Tato specifická odlišnost je více rozebírána v publikaci Základy kvalitativního výzkumu Strauss, Corbinová, a je nazvaná Teoretická citlivost. Teoretickou citlivostí se rozumí schopnost vhledu, schopnost dát údajům význam, porozumět a oddělit souvisejí od nesouvisejícího. To vše se děje spíše na pojmové než na konkrétní úrovni. Strauss, Corbinová, s. Kódování Aby zakotvená teorie fungovala správně a měla své výsledky, musí být dodrženy určité postupy. Kódování je montessori školkách Smíchovem jeden z velmi tvořivých a nápaditých způsobů, jak rozebrat určité údaje a dojít k novému, dosud neznámému pohledu. Abychom zjistili montessori školky Smíchov
správné výsledky, je nutné najít rovnováhu mezi kritičností, tvořivostí a teoretickou citlivostí. Strauss, Corbinová, Analýza v zakotvené teorii má hlavní typy kódování. Je důležité říct, že tyto druhy kódování mají uměle vytvořené hranice. Při provádění výzkumu je možné kombinovat typy kódování. Často se stává, že se při výzkumu budeme nevědomky potýkat s otevřeným a zároveň axiálním kódováním. Axiální kódování Soubor postupů, pomocí nichž jsou údaje po otevřeném kódování znovu uspořádány novým Smíchov montessori školku způsobem, prostřednictvím vytváření spojení mezi kategoriemi. To se činí v duchu kódovacího paradigmatu, které zahrnuje podmiňující montessori školkou Smíchově vlivy, kontext, strategie jednání a interakce a následky. Strauss, Corbinová, s. U otevřeného kódování rozebíráme informace a vytváříme Smíchovské nádraží sami kategorie. U Axiálního kódování informace rozložíme, ale pokoušíme se je zase skládat jako puzzle dohromady díky tomu, že hledáme spojení mezi subkategoriemi a kategoriemi. Opět je zde hlavní proces porovnávání a kladení otázek. Strauss, Corbinová, Selektivní kódování Proces, kdy se vybere jedna centrální kategorie, která je pak systematicky uváděna do vztahu k ostatním kategoriím. Tyto vztahy se dále ověřují a kategorie, u nichž je to třeba, se dále zdokonalují a rozvíjejí. Strauss, Corbinová, s. Hlavním pojmem je zde integrace.